آنچه در سال ۹۷ در بهشت پایتخت گذشت ؛

تخلفاتی که در نبود ثبات مدیریت شهری تهران شکل گرفت

۱۳۹۸/۰۱/۱۵ - ۰۶:۲۳:۱۷
کد خبر: ۸۲۹۸۵۸
تخلفاتی که در نبود ثبات مدیریت شهری تهران شکل گرفت
پایتخت در یک سال گذشته سه شهردار را به خود دید و شورای پنجم که با شعارهای مختلف پا در میدان گذاشتند جلسات زیادی را به انتخاب شهرداران چند ماهه گذراند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ روزهای آخر سال 96خبر استعفای محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران در همه رسانه ها منتشر و شوک زیادی به شهر درست پیش از آغاز سال نو وارد شد. اتفاقی که همچنان در هاله ای از ابهام است و شهردار وقت دلیل آن را بیماری  بیان کرد . اما در پی مخالفت اعضای شورای شهر تهران، همچنان به این استعفا اصرار و در پایان این استعفا با اکراه پذیرفته شد و شورای ها  ناچار شدند سرپرست چند ماهه ای را در این پست منصوب کنند که در پی آن مشخص شد در این دوران بسیاری از تخلفات حوزه معماری و شهرسازی اتفاق افتاده است. چرا که علاوه بر نجفی معاون مربوطه نیز در پست خود حاضر نشد و نجفی را بدرقه کرد.

رئیس شورای شهر تهران در همه مراحل انتخاب شهردار به عنوان گزینه جدی مطرح شد و خود نیز علاقه زیادی به تصدی این پست داشت اما شورائیان از واهمه اینکه اگر هاشمی شهردار شود ؛ جایگزین وی فردی اصولگرا در شورا خواهد بود اسم او را از میان نامزدهای شهرداری خط زدند اما وی همچنان امیدوار بود و در جمع خبرنگاران به شوخی بیان کرد که «تا سه بار رجوع، حتی محلل را از طرف اعضای شورای شهر قبول می کنم.»

23 اردیبهشت ماه سال 97؛ محمد علی افشانی به عنوان شهردار انتخاب شد و رقیبانی چون حسینی مکارم ، محمد ابراهیم انصاری لاری، سید محمود حسینی ، پیروز حناچی،  حجت میرزایی  و محمود حجتی را از میدان به در برد.

 حین تکاپوی اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار، نمایندگان مجلس در تلاش برای تصویب اصلاحیه قانون منع به کار گیری بازنشستگان بودند و نمایندگان شورا معتقد بودند که قانون عطف به ما سبق نخواهد شد. در میان همه این خوش بینی ها و پس از رایزنی بسیار برای استثنا قرار دادن شهردار تهران، افشانی به ناچار از صندلی خدمت کناره گیری کرد و پس از آن معاون وی در رقابت با وزیر سابق دولت روحانی موفق شد به بهشت راه پیدا کند.

پیروز حناچی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران متولد 1343، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم ،دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهرهای تاریخی ؛ در تاریخ 22 آبان ماه سال 97 بر صندلی شهرداری تهران نشست و در نهایت مدیریت شهری توانست به آرامش نه چندان قابل اطمینان دست پیدا کند. اما در فرآیند تغییرات ناپایدار مدیریت شهری اتفاقاتی از جنس تخلف در شهرداری اتفاق افتاد.

محسن هاشمی در صد و سی امین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به یکی از این تخلفات هنگام تغییر مدیریت ها در شهرداری تهران گفت: مصوبه برج باغات را در 21 اسفند ماه تصویب کردیم و تا ابلاغ به فرمانداری و هیئت تطبیق نوروز 97 رخ  داد و تعطیلات را پیش رو  داشتیم. سپس آقای نجفی درگیر استعفا شدند و آقای حجت هم سرکار نیامدند و در پس از این رخداد دریافتیم که ابلاغ به شهرداری ها نشده است  و برخی مناطق با استناد به مصوبه شورای عالی شهرسازی مجوز برج باغات را به برخی داده و عوارض دریافت کرده اند.

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز