سارقان با لباس مامور انتظامی وارد خانه ها شده و سرقت می کردند

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۲:۴۳:۰۲
کد خبر: ۸۳۰۵۱۷
سارقان با لباس مامور انتظامی وارد خانه ها شده و سرقت می کردند
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری 4 سارق مأمورنما خبر داد که با بستن دست و پای صاحبخانه اقدام به سرقت 150 میلیون تومان وجه نقد کرده بودند .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛سرهنگ احمد نجفی در توضیح این خبر گفت : در مورخه 28 اسفند ماه پرونده ای با موضوع سرقت به عنف منزل در پوشش مأمور از کلانتری 105 سنایی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد .

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : داخل منزل مشغول استراحت بودم که زنگ خانه به صدا درآمد ؛ چهار نفر ضمن معرفی خود به عنوان مأمور ، مشخصات کامل مرا اعلام و مدعی شدند که بنده محل زندگی ام را به محل خرید و فروش مشروبات الکلی تبدیل کردم !! و آنها می بایست خانه را بازرسی کنند ؛ به واسطه اطلاعات کاملی که آنها از مشخصات و همچنین شرایطی زندگی ام ارائه کرده بودند ، اطمینان پیدا کردم که آنها قطعا مأمور هستند اما به محض ورود به داخل خانه ناگهان به سمت من حمله ور شده و با بستن دست و پا و دهانم ، مرا در یکی از اتاق ها محبوس کردند ؛ این افراد پس از تخریب گاوصندوق داخل اتاق ، مبلغ 150 میلیون تومان پول نقد داخل گاوصندوق را سرقت کرده و از خانه خارج شدند ؛ یک روز طول کشید تا توانستم دست و پایم را باز کنم اما سارقین مرا در داخل اتاق محبوس کرده بودند ؛ به همین علت با تخریب شیشه پنجره از همسایگان درخواست کمک کرده و آنها مرا نجات دادند .

با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که سارقین با طرح و برنامه و داشتن اطلاعات دقیق از مالباخته اقدام به سرقت کردند ؛ همزمان با آغاز تحقیقات از دوستان و اطرافیان مالباخته ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اقدامات میدانی و شناسایی دوربین های مداربسته محدوده سرقت اطلاع پیدا کردند که سارقین در زمان سرقت از دو دستگاه خودرو سواری پژو 405 خاکستری و تیبا سفید رنگ استفاده کرده و از محل متواری شدند .

با شناسایی خودرو 405 خاکستری رنگ مورد استفاده در سرقت ، کارآگاهان اقدام به شناسایی جوانی 24 ساله به نام مهرداد کردند ؛ در ادامه مشخص شد مهرداد یکی از دوستان برادرزاده ی مالباخته است که به احتمال بسیار زیاد بواسطه ارتباط با برادرزاده مالباخته و کسب اطلاعات لازم جهت سرقت ، طراحی سرقت را انجام داده است .

برادرزاده مالباخته پس از اطلاع از موضوع مشارکت یکی از دوستانش در سرقت از منزل عمویش به کارآگاهان گفت : چندین نوبت به همراه مهرداد به درب منزل عمویم رفته بودم و احتمالا آنزمان بوده که من در خصوص وضعیت مناسب مالی عمو و تنها زندگی کردنش با مهرداد صحبت کردم ؛ الآن مدتی است که با مهرداد تماسی نداشته و از او هیچ خبری ندارم  .

با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مهرداد در سرقت مشارکت مستقیم دارد که در ادامه ، مهرداد در مورخه 10/01/1398 در محل سکونتش در خیابان مفتح جنوبی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

مهرداد در همان تحقیقات اولیه صراحتا به طرح پیشنهاد سرقت و انجام آن به همراه سه تن از دوستانش اعتراف کرد ؛ با شناسایی سه متهم دیگر پرونده به نام های محمود . س ( 25 ساله ) ، سینا . پ ( 26 ساله ) و فرزاد . ح ( 32 ساله ) ، آنها نفر نیز قبل از اطلاع پیدا کردن از دستگیری مهرداد ، در همان تاریخ 10/01/1398 دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح هر چهار متهم به سرقت و تقسیم پول های بدست آمده از سرقت به چهار بخش مساوی ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس اقدام به شناسایی محل نگهداری پول های مسروقه کرده و پول های مسروقه کشف و برابر روال قانونی به مالباخته بازپس داده شد . متهمین پرونده نیز برابر هماهنگی با دستگاه قضایی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز