پزشک متخصص داخلی در گفتگو با برنا :

بیماری های شایع در مناطق سیل زده چیست ؟ / روش مراقبت

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۴:۲۵:۰۲
کد خبر: ۸۳۵۴۴۹
بیماری های شایع در مناطق سیل زده چیست ؟ / روش مراقبت
آب های گل آلود این روز ها در مناطق سیل زده معضلی است و مردم به ناچار در این آب ها راه می روند و کودکان بازی میکنند غافل از اینکه آب سیلاب زمینه ساز بیماری های مختلف خواهد بود؛ از این رو به نظر متخصصان، این بستر ها عامل انتشار برخی میکروب هایی مانند حسبه، کزاز، هپاتیت و... است که لازم است پیشگیری هایی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، روحی پزشک متخصص داخلی در رابطه با مضرات سیلاب های گل آلود که این روزها به شهر و روستاها وارد شده، گفت: این آب گل آلود مملو از میکروب هستند و میتواند حشرات موزی مانند پشه یا مالاریا را به خود جذب کند و باعث انتشار بیماری شوند.

 وی تاکید کرد: این گند آب ها میزبانان خوبی برای حشرات هستند اما اینکه سیلاب ها چه عوارضی دارند قطعا در دراز مدت می توانند عامل جمع شدن پشه و حشرات و حیوانات انگلی باشد.

این پزشک متخصص داخلی گفت:  گاهی رشد کرم های خون خوار  میتواند خطرناک باشد  که احتمال حضور آنها در مناطق سیلابی وجود دارد .

روحی یادآور شد: در دراز مدت و کوتاه مدت برخی بیماری ها مثلا هپاتیت آ میتواند به اعضای مختلف بدن منتقل شوند و حیواناتی که به دلیل این سیلاب به این منطقه می آیند یا از این منطقه خارج می شوند ناگهان تغییرات اکوسیستمی را سبب شده و بیماری های خاص عفونی منتقل می کنند که باید برای این کار پیشگیری هایی صورت بگیرید.

وی در انتها گفت:  افرادی که در تماس با این آب های گل آلود هستند باید بدانند که در  معرض خطر انگل های مختلفی هستند که از طریق  پوست وارد می شود و این محیط باید ضد عفونی باشد. برای گام اول لازم است که در مصرف آب دقت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز