مرور اخبار مهم اجتماعی هفته؛

سن جوان تغییر کرد ؛ ۳۵ ساله ها هم جوان هستند / دوچرخه سواری بانوان حرام اعلام شد / دانشجویان به نحوه برخورد با کم حجابی اعتراض کردند/ ۷۶۰ زن مورد همسرآزاری قرار گرفتند

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۵:۳۱:۰۳
کد خبر: ۸۴۶۶۵۴
سن جوان تغییر کرد ؛ ۳۵ ساله ها هم جوان هستند / دوچرخه سواری بانوان حرام اعلام شد / دانشجویان به نحوه برخورد با کم حجابی اعتراض کردند/ ۷۶۰ زن مورد همسرآزاری قرار گرفتند
در این گزارش می‌خوانید که در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

وضعیت پرونده پخش موزیک ساسی در مدارس

مسعود ثقفی سخنگوی اداره‌کل آموزش‌وپرورش تهران از ارسال پرونده یک مدرسه پایتخت به قوه‌قضاییه در رابطه با کلیپ‌های جنجالی اخیر خبر داد.

وی گفت: بعد از پخش‌ کلیپ‌های جنجالی، حراست اداره‌کل آموزش و پرورش تهران به بررسی و شناسایی مدارس هنجارشکن پرداخت که در نتیجه یکی از مدارس با تکمیل پرونده حراست به قوه قضاییه معرفی شد.

سخنگوی آموزش‌وپرورش تهران از ادامه روند بررسی دبستان دیگری در منطقه یک خبر داد و افزود: به محض این‌که مستندات تکمیل شود، پرونده این مدرسه نیز به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.

ثقفی در پایان خاطر نشان کرد: دستورالعملی به ما ابلاغ شده است که مدارس این کلیپ‌های جنجالی بلافاصله شناسایی و به قوه‌قضائیه معرفی شوند.

احتمال انتقال آب وان ترکیه به دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر ترکیه در ایران درباره انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه و کمک ترکیه به ایران برای ساخت فیلتر خودروهای دیزلی صحبت کرد.

عیسی کلانتری در این دیدار با سفیر ترکیه در ایران به گام‌های موثر و مفیدی که دو کشور می‌توانند در زمینه محیط زیست و بهبود آن در منطقه بردارند اشاره کرد.

وی با اشاره به عملیات احداث دیوار مرزی از جانب دولت ترکیه گفت: این دیوار از بعد تروریسم و امنیت به نفع هر دو کشور است اما باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا باعث عدم تردد، ایجاد مشکل آبشخور و قطع ارتباط ژنتیک حیات وحش در دو کشور نشود چرا که جبران این اتفاقات امکان‌پذیر نیست.

بازگشت زندگی به دریاچه هامون

تصاویر زیر تالاب بین‌المللی هامون در استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد که با مساحتی حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع در زمان پر آبی در منطقه سیستان واقع در ناحیه کویری و بیابانی شرق کشور قرار دارد.

در حال حاضر افزون بر ۳۰ درصد ظرفیت این دریاچه آبگیری شده و به گفته کارشناسان و مردم محلی عمر این آب کم است. افزایش شدت گرما، تبخیر بالای ۴ متر در سال و شروع بادهای صد و بیست روزه سیستان باعث تشدید در خشک شدن دریاچه هامون می‌شود.

تمدید مهلت استفاده از طرح ترافیک

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک در ارتباط با آخرین مهلت استفاده از سهمیه‌های طرح ترافیک سال 97، اظهار داشت: تمام سهمیه‌های سال 97 تا 31 اردیبهشت‌ماه تمدید شد و پس از این تاریخ رانندگان باید از طرح‌های ترافیک سال 98 استفاده کنند.

وی افزود: نرخ طرح ترافیک برای عموم چه سهمیه ای چه آزاد از 17 فروردین بر اساس تعرفه امسال است ولی سهمیه های سال ۹۷ تا ۳۱ اردیبهشت اعتبار دارد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک خاطرنشان کرد: خبرنگاران و جانبازان و رانندگان نهادها و ارگان‌ها از جمله افرادی هستند که در طرح ترافیک سهمیه دارند.

سعیدیانفر گفت: طرح (زوج و فرد سابق) کاهش آلودگی هوا از ابتدای تیر آغاز خواهد شد و نرخ آن نصف طرح ترافیک در نظر گرفته شده و بستگی به ساعات اوج و نوع معاینه فنی دارد.

آخرین آمار ایدزی ها در کشور

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در نشست خبری اظهار داشت: از اول اپیدمی بیش از سی سال قبل بیماران اچ آی وی را مراقبت و درمان کردیم و اینجا مرکز مراقبت و درمان و بازوی قوی ایدز برای وزارت بهداشت است.

وی گفت: در کلینیک ما برای بیماران درمان ایدز رایگان است و در این مرکز ماهانه ۲۰۰ بیمار ویزیت می‌شوند. در این مرکز تحقیقات کشوری در زمینه ایدز صورت می‌گیرد و آموزش فلوشیپ اچ آی وی از ۴ سال قبل آغاز شده است و در سراسر کشور برنامه پیگیری و درمان ایدز را انجام می‌دهند.

محرز تصریح کرد: موفق شدیم اولین پیوند مغز استخوان در بیمار مبتلا به اچ آی وی را انجام دهیم و حال وی مناسب است، در کشور دو مدل آمار در خصوص بیماران ایدز داریم که آمار گزارش شده حدود ۴۰ هزار نفر در کشور ما است در آمار تخمینی آمار دو برابر است و تنها یک سوم بیماران را کشف کرده‌ایم.

ثبت 760مورد همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت 761 مورد همسرآزاری و سه مورد کودک آزاری طی سال 97 در این استان خبر داد.

کامروز امینی در جمع خبرنگاران افزود: طی سال 97 تنها سه مورد کودک آزاری در این استان پرونده تشکیل شده بود که کودک آزاری به آن معنا نبود بلکه از معلم شکایت کرده بودند.

وی اظهار کرد: 761 پرونده تحت عنوان همسر آزاری طی سال 97 در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شد که از این تعداد 721 مورد مربوط به زنان و 40 مورد نیز مربوط به مردان بوده است.

تجمع دانشجویان در اعتراض به نحوی برخورد با کم حجابی

مقارن ظهر امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به آنچه برخورد حفاظت فیزیکی دانشگاه با نحوه پوشش برخی دانشجویان می‌دانستند، در مقابل پردیس هنر‌های زیبا این دانشگاه تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند.

سن جوان تغییر کرد ؛ 35 ساله ها هم جوان هستند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش بازه سن جوانی به ۱۸ تا ۳۵ سال خبر داد.

محمد مهدی تندگویان با اشاره به ابلاغ مصوبات شورای عالی جوانان کشور از سوی وزیر ورزش و جوانان از تغییر بازه سن جوانانی از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۸ تا ۳۵ سال خبر داد و گفت: درخواست تغییر بازه سن جوانانی ابتدا از معاونت امور جوانان به شورای عالی جوانان ارسال شد و بعد از انجام فرایند قانونی، این درخواست در معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و پس از موافقت ابلاغ شد.

دادستان اصفهان: دوچرخه سواری بانوان در فضای عمومی فعل حرام است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: مدت زیادی بود که ائمه جمعه، جماعات و خانواده شهدا نسبت به دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی معترض بودند و همچنین تعرضات و مزاحمت هایی برای این بانوان ایجاد شده بود.به شهرداری و ناجا راهکار داده ام دوچرخه با پوشش مناسب برای بانوان طراحی شود.

 

.

 

 

نظر شما