سرهنگ احسان مومنی :

در خودرو را ناگهانی باز نکنید

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۵:۵۷:۴۱
کد خبر: ۸۴۶۹۱۵
در خودرو را ناگهانی باز نکنید
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور بازکردن ناگهانی درب خودروها توسط مسافران وسیله نقلیه را عامل وقوع تصادف و مصدومیت راکبان موتورسیکلت و عابران پیاه بر شمرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سرهنگ "احسان مومنی" در توضح این خبر، اظهار داشت: یکی از شایع ترین تخلف که توسط راننده و سرنشینان وسیله نقلیه انجام می شود و باعث تصادف جرحی و مصدوم شدن راکبان موتور سیکلت می شود باز کردن ناگهانی درب وسیله نقلیه به ویژه تاکسی ها توسط مسافران و در برخی مواقع رانندگان خودروها می باشد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، بیان داشت: باز کردن ناگهانی و بدون رعایت احتیاط توسط سرنشینان سواری ها و تاکسی ها باعث بهم خوردن تعادل راکب موتور سیکلت که در کنار وسیله نقلیه در حال حرکت است می شود و در نهایت موجب وقوع تصادف و جراحت موتور سوار می شود.

این مقام انتظامی به رانندگان و سرنشینان تاکید کرد: هنگام توقف وسیله نقلیه، خودرو را در محل های مجاز و منتهی الیه سمت راست متوقف کنید و سرنشینان وسایل نقلیه تا زمان توقف کامل وسیله نقلیه از باز کردن درب وسیله نقلیه خودداری کنند و از درب سمت راست ( درب رو به پیاده رو ) برای پیاده شدن از خودرو استفاده کنند.

وی ادامه داد: هنگام باز کردن درب ابتدا از سمت راست عقب وسیله نقلیه را نگاه کنید در صورت عدم وجود خطر ( حضور عابر پیاده و موتورسیکلت ) با احتیاط درب وسیله نقلیه را باز کنید.

سرهنگ مومنی اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی و توجه به توصیه کارشناسان تصادفات توسط کاربران ترافیک، شاهد کاهش تصادفات و حوادث در سطح معابر شهر تهران خواهیم بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز