محمد سالاری مطرح کرد؛

مناسب سازی معابر و فضاهای شهری از اولویت های شورای شهر تهران

۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۶:۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۴۷۱۶۰
مناسب سازی معابر و فضاهای شهری از اولویت های شورای شهر تهران
بررسی موضوع مناسب سازی فضاهای شهری و معابر برای جامعه شهری و به ویژه گروه‌های خاص از جمله معلولین و سایر گروه‌های توان خواه در دستور جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران قرار داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در خصوص این جلسه گفت: از آنجایی که یکی از رویکردهای اولویت دار این کمیسیون و شورای پنجم رویکرد انسان محوری است، موضوع مناسب سازی فضاهای شهری اعم از معابر، پیاده راه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی، مترو، پارک‌ها و بوستان‌ها، اماکن عمومی و ساختمان‌های شهر تهران در اولویت جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این جلسه، کمیته شهرسازی گزارشی مفصل و مبسوط از مجموعه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه دادند. بر اساس این گزارش، برگزاری مستمر جلسات ستاد مناسب سازی شهرداری و مناطق ۲۲ گانه، تدوین سیاست‌ها و ساز و کارهای مربوطه و نیز تدوین مکانیسم راهبری و نظارت، عملیاتی کردن سیاست‌ها و اقدامات اجرایی پیشرفت بسیار خوبی داشته است و تمامی مناطق و معاونت‌های شهرداری پروژه‌های خود را در گستره شهر تهران آغاز کرده اند.

سالاری اضافه کرد: با توجه به سه برابر شدن بودجه این حوزه، ان شاء الله تا پایان سال شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه مأموریتی خواهیم بود. مطالبه‌گری جامعه شهری و دیده بان ها در نهادینه کردن و عملیاتی شدن مناسب سازی در سطح شهر بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد که این کمیسیون نیازمند شکل گیری نظارت همگانی و مطالبه‌گری عمومی برای تحقق این مأموریت است.

سالاری همچنین با اشاره به تصمیم اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: این تصمیم مهم، محورهای متفاوتی با تصمیمات اتخاذ شده در گذشته دارد و این تغییر رویکرد نشانگر تجلی عینی قدرت جامعه مدنی اعم از تشکل‌های حرفه‌ای، آکادمیک، مدنی و مجموعه ذینفعان و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون شهرسازی و معماری بود. / مهر

سالاری ادامه داد: تأثیر پذیری متولیان تصمیم گیری در طرح توسعه دانشگاه تهران از جامعه مدنی را می‌توان به عنوان الگوی پایلوت به سایر حوزه‌ها در نظام تصمیم گیری کشور تسری و تعمیم داد.

وی همچنین این اتفاق را به عنوان نقطه عطفی در تحقق نظارت همگانی و نظارت دیده‌بان های شهری به مفهوم واقعی دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز