در گفتگو با رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بررسی شد؛

مشکل کمبود سرویس بهداشتی شهری در تهران همچنان پابرجاست / تناقض میان آمار دستشویی های موجود با میزان گزارش شده از سوی شهرداری

۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۶:۰۶:۱۳
کد خبر: ۸۵۴۴۹۸
مشکل کمبود سرویس بهداشتی شهری در تهران همچنان پابرجاست / تناقض میان آمار دستشویی های موجود با میزان گزارش شده از سوی شهرداری
خداکرمی : به ازای هر 1000 نفر باید یک دستشویی در شهر تهران دیده شود که در حال حاضر 9 هزار چشمه دستشویی به گزارش مناطق وجود دارد. اما آنچه که در بررسی های کمیته سلامت عنوان شده این است که بررسی ها تناقضی میان تعداد موجود و تعداد گزارش شده را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ کلان شهر تهران 12 میلیون جمعیت دارد که سرانه های خدماتی مانند سرویس های بهداشتی برای این میزان جمعیت در نظر گرفته نشده امری که از سوی برخی مناطق مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

تا کنون ممکن است برای هر یک از ما اتفاق افتاده باشد که ساعات زیادی را در خیابان گذرانده باشید و به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کنید.یافتن  سرویس بهداشتی شهری در تهران یک معضل است. یا آنقدر کم است که در بیشتر مواقع شهروندان برای رسیدن به آن نزدیکترین دستشویی باید مسافت طولانی را طی کنند و یا آنقدر آلوده و کثیف است که شهروند ترجیح می دهد وارد چنین مکانی نشود.

 سرانه سرویس بهداشتی در پایتخت کم است و تهران نیاز به ساخت سرویس بهداشتی بیشتری دارد. در این خصوص ناهید خداکرمی؛ عضو شورای شهر تهران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

تهران 9 هزار دستشویی شهری دارد

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این خصوص به برنا گفت: نمی توانیم بگوئیم اصلا در پایتخت سرویس بهداشتی وجود ندارد بلکه در تهران حدودا 9 هزار دستشویی به گزارش مناطق مختلف شهر ساخته شده است.

ناهید خداکرمی افزود: کمیته سلامت، کارگروهی تشکیل داده تا به صورت نا محسوس به مراکز مختلف مراجعه می کنند و سرشماری انجام می شود که تفاوت های این گزارش با میزان واقعی مشخص شود.

وی در خصوص شرایط موجود سرویس های بهداشتی پایتخت عنوان کرد:  شرایط بهداشتی دستشویی ها و کیفیت آن  در بررسی ها لحاظ شده است. اما تعداد سرویس های بهداشتی کم است چرا که باید  به ازای هر 1000 نفر یک دستشویی در معابر و پارک ها باید وجود داشته باشد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران  اضافه کرد: آن چه به  دست آوردیم این است که در منطقه 12 و 6 کمبود سرویس بهداشتی داریم که در بودجه دیده شده و در برنامه ی سوم نیز لحاظ شده تا این ها را به مرز استاندارد برسانیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: لازم است مردم فضاهایی که وجود سرویس بهداشتی ضروری است را اعلام کنند. مردم می توانند به 137 زنگ بزنند.

علت کمبود سرویس بهداشتی در خطوط مترو

وی در پاسخ به این سوال که چرا در تمامی خطوط مترو سرویس بهداشتی وجود ندارد، گفت: هنوز وضعیت ایستگاه های مترو را بررسی نکرده ایم چرا که در حال حاضر مراکز پر ازدحام شهری مانند مناطقی جز بازار، پارک و بوستان را مورد بررسی قرار داده ایم.

 خداکرمی تصریح کرد: گزارش های موجود را با گزارش مناطق مقایسه می کنیم اما در ایستگاه های مترو هم قطعا مراجعه خواهد شد و لازم است خود مسافرین هم به ما اعلام کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: به عنوان یک مسئولیت اجتماعی خواهش من این است که مردم هم به ما این کاستی ها را اعلام کنند. هر کجا کاستی می بینیم لازم است به 137 گزارش بدهند. چرا که 137 ارتقا پیدا کرده و با امکاناتی که دارد افراد می توانند عکس ارسال کنند. بدین ترتیب اگر شرایط بهداشتی نا مناسب باشد یا دستشویی بسته و حتی فضایی دستشویی ندارد لازم است به ما گزارش بدهند.

وی در رابطه با فاصله پایتخت با استاندارد های موجود عنوان کرد: به ازای هر 1000 نفر باید یک دستشویی در شهر تهران دیده شود که در حال حاضر 9 هزار چشمه دستشویی به  گزارش مناطق وجود دارد. اما آنچه که در بررسی های کمیته سلامت عنوان شده این است که بررسی ها تناقضی  میان تعداد موجود و تعداد گزارش شده را نشان می دهد که امیدواریم به زودی جمه بندی شده و در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز