رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

نمی‌توان به‌خاطر آلودگی هوا، پروژه‌ها را متوقف و راننده کامیون‌ها را بیکار کرد

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۶:۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۵۵۹۳۱
نمی‌توان به‌خاطر آلودگی هوا، پروژه‌ها را متوقف و راننده کامیون‌ها را بیکار کرد
سهم 50 درصدی کامیون‌ها در آلودگی هوا پایتخت! ادعایی که همچنان راه حلی برای آن وجود ندارد اما مسئولین شهری چه پیشنهادی برای کاهش آلودگی هوا ناشی از حضور کامیون ها در پایتخت دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در آبان ماه 96 عنوان کرده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون به دلیل تردد شبانه کامیون‌ها و خودروهای سنگین در کلانشهرها است. از آن جایی که پایتخت با مشکلاتی چون آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند آیا راه حل مقابله با آلودگی توقف فعالیت کامیون‌هاست؟

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در پاسخ به این سوال که کامیون‌ها نیز از عوامل آلودگی هوا هستند، عنوان کرد: برای کامیون‌ها ضوابط مشخص وجود دارد و از 10 شب تا 5 صبح می‌توانند تردد کنند و همه آنها باید معاینه فنی داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: نمی‌توان پروژه‌ها را متوقف و راننده کامیون‌ها را بیکار کرد چراکه یک عده می‌گویند آلودگی هوا مربوط به آنان است البته بیشترین آلودگی هوای تهران در شب‌ها مربوط به کامیون‌هاست.

وی در پایان با ارائه پیشنهادی گفت: مهمترین علت آلایندگی کامیون‌ها فرسودگی آنهاست و مالکین آنها به دلیل ضعف اقتصادی و گرانی کامیون توان جایگزین کردن خوروی جدید را ندارند؛ لذا نه می‌شود پروژه‌ها و کارهای عمرانی و ساختمانی تهران را تعطیل کرد و نه می‌توان به این موضوع بی‌توجه بود و فکری برای آن نکرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز