سمن‌های زیست محیطی به توسعه استارت آپ ها کمک می کنند

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۸:۰۵:۲۶
کد خبر: ۸۵۷۰۹۹
سمن‌های زیست محیطی به توسعه استارت آپ ها کمک می کنند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه با اشاره به ضرورت بکارگیری شیوه‌ های نوین کسب و کارهای جدید در عصر حاضر گفت: بهره گیری از ظرفیت سمن‌های زیست محیطی زمینه ساز توسعه استارت آپ ها خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ غلامرضا زارعی روز سه شنبه در اولین کارگاه آموزشی آشنایی با استارت آپ ها، ایجاد کسب و کارها و خلق درآمد در حوزه طبیعت و محیط زیست در مراغه افزود: گروه ها و سازمان های مردم نهاد با حضور فعال در بخش های استارت آپ می‌توانند زمینه مساعدی برای ایجاد کسب و کار فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: ایجاد زمینه های کسب و کار در قالب فعالیت‌های استارت آپی زمینه ساز ایجاد درآمد پایدار برای گروه‌های زیست محیطی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی استارت آپ و کسب و کارهای زیست محیطی، این حرکت فرصتی مناسب برای آشنایی آحاد جامعه با رویکردها و اهداف فعالیت‌های نوین اقتصادی و اجتماعی است.

مدیر خانه استارت آپ مراغه نیز گفت: هدف از راه اندازی خانه استارت آپ این شهرستان که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، تسهیل و تسریع در راه اندازی کسب و کارهای نوین از جمله بخش محیط زیست است.

تقوی افزود: خانه استارت آپ مراغه دومین مرکز کشوری بوده که ایجاد شده و از این رو این شهرستان از ظرفیت بالایی در ایجاد کسب و کارهای نوین دارد.

وی ادامه داد: استفاده از پتانسیل استارت آپی در زمینه محیط زیست از جمله مدیریت پسماند رویکردهایی اساسی است که می‌تواند زمینه ساز رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی شود.

وی اضافه کرد: بهره گیری از شیوه‌های نوین استارت آپی در زمینه زنجیره بازیافت و تفکیک زباله می‌تواند در قالب طرح‌های زیست محیطی در این شهرستان اجرایی و عملی شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

نظر شما