هاشمی :

ثبت ۳۰۰ گونه جانوری در ایلام/ رهاسازی گوزن زرد در استان

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۱:۴۴:۱۳
کد خبر: ۸۵۷۶۵۷
ثبت ۳۰۰ گونه جانوری در ایلام/ رهاسازی گوزن زرد در استان
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از ثبت ۳۰۰ گونه جانوری مهره دار در استان ایلام خبر داد.

به گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛اسدالله هاشمی اظهار داشت: امروزه نقش محیط زیست سالم در رونق گردشگری و توسعه پایدار نقشی انکار ناپذیر است، اما تهدیدات زیست محیطی از قبیل پسماندهای شهری، گرد و غبار و آتش سوزی از جمله مواردی هستند که اگر برای آنها چاره ای اندیشیده نشود محیط زیست را با چالش جدی مواجه خواهند کرد.

 

وی افزود: تولید روزانه ۷۰۰ تن پسماند خانگی در سطح استان زنگ خطری برای منابع آب، خاک و هوای استان است.

 

وی افزود: همراهی و همگامی مردم استان برای حفظ محیط زیست بسیار عالی است، همه ما موظف و مسئول هستیم که به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از راه های اساسی آن کاهش تولید پسماندها است، راه دیگر حفظ جنگل ها را جدی بگیریم چراکه که جنگل ها منابعی هستند که تولید آب و خاک برای انسان دارند.

 

رهاسازی گوزن زرد ایرانی در ایلام

 

هاشمی از آخرین وضعیت زیست محیطی استان و همچنین رها سازی گوزن زرد ایرانی در منطقه مانشت شهر ایلام خبر داد و عنوان کرد: بالغ بر ۳۰۰ گونه مهره دار جانوری در زیست گاه های استان ثبت شده که این ارزش بسیار بالایی است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام عنوان کرد: حدود ۱۷ درصد تنوع زیستی جانوری کشور در استان وجود دارد.

 

وی افزود: با کمک، مشارکت و نیز همراهی مردم برنامه ای داریم که گوزن های زرد ایرانی را در طبیعت استان و خارج از قفس راهاسازی کنیم، از مردم درخواست می کنیم در این زمینه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا این گونه های زیبای جانوری و در معرض خطر انقراض بتواند در جنگل های استان زندگی کند.

 

وی ادامه داد: حدود یک هزار گونه گیاهی نیز در مناطق استان ایلام وجود دارد.

 

وی بیان داشت: از گستره دو میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است که بیش از هفت درصد مساحت کل استان است.

 

هاشمی اظهار داشت: این عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد./ مهر

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز