پیگیری لایحه حمایت از محیط بانان در صحن علنی مجلس

۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ۱۰:۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۵۷۸۷۷
پیگیری لایحه حمایت از محیط بانان در صحن علنی مجلس
​مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی خواستار بررسی و مطرح شدن لایحه حمایت از محیط بانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عصر امروز در روز پایانی هفته محیط زیست در جمع کارکنان محیط زیست خراسان رضوی اظهار مشارکت اقشار مختلف مردم برای حفظ محیط زیست به عنوان سرمایه مهم ملی و نقش‌آفرینی جامعه با بهره‌مندی از همراهی و توانمندی همگانی برای انجام ماموریت‌های سازمان حفاظت محیط زیست را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: رویکرد فرهنگی و ایجاد باور برای حفظ محیط زیست در استان خراسان رضوی درخور تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست در بسیاری از نقاط کشور هنوز در جوامع نخبگان دست به دست می‌شود و لازم است بیش از پیش دربین آحاد مردم حاکم شود؛ گفت: تعیین جرایم و مالیات‌ها در قانون باید برای هدایت رفتار باشد و اعمال سیاست‌های کلان در یک کشور می‌تواند با معافیت‌های مالیاتی در برخی موارد و در پی آن جذب سرمایه‌گذار محقق شود. 

پژمانفر ضمن انتقاد از فرآیند عوارض آلایندگی در فعالیت‌های صنعتی که مکانیزم پیشگیری و اصلاح در آن مغفول است و به توسعه شاخص‌های زیست محیطی نمی‌انجامد؛ گفت: در زمینه دستیابی به اهداف سازمان محیط زیست به عنوان یک حرفه مقدس و اعتقادی، اعمال مقررات درحوزه حفاظت محیط زیست باید با فرصت‌دهی برای جبران آسیب‌های وارده به طبیعت همراه باشد تا جامعه دوستداران محیط زیست گسترش یابند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که به حوزه‌های سلامت و اجتماعی آسیبی وارد می‌شود برخورد با خاطیان و سودجویان این حوزه نیز نباید مغفول واقع شود. ایجاد حس مشترک برای حفظ محیط زیست در بین مردم یک ضرورت است و این موضوع تنها نباید یک وظیفه سازمانی تلقی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این همایش که به منظور تجلیل از دستاوردهای برجسته محیط زیست استان در یک سال اخیر برگزار شد اظهار داشت: حفظ محیط زیست در کشور ما با تمدنی کهن و با وجود باورهای اخلاقی و دینی قوی، هنوز یک حلقه مفقوده است.

تورج همتی به ماهیت چند انضباطه بودن محیط زیست اشاره و افزود: رشد خردورزی و هم‌افزایی اندیشه‌ها دارای بار مثبتی در حوزه محیط زیست است و برای خراسان رضوی که سرمایه‌ای تاریخی در این زمینه دارد تقویت  گفتمان فرهنگی و هم‌افزایی اندیشه‌ها یک ضرورت است.

وی به تغییر خزنده تخریب و آلودگی محیط زیست اشاره و با تاکید بر رفع چالش‌های زیست محیطی، حضور جدی‌تر تمام متولیان در حوزه‌های مختلف را با توجه موکد به زمان و فرصت محدودی که در اختیار است یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست.

همتی ضمن اشاره به برخی دستاوردهای برجسته حفاظت محیط زیست استان در یک سال اخیر، موفقیت‌های صورت گرفته را ماحصل اهتمام و تعامل سازنده دولت و مردم دانست و عنوان داشت: موفقیت پایدار تنها با مسئولیت پذیری اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی امکان پذیر است.

وی در پایان از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  تقاضای پیگیری مطرح شدن لایحه حمایت از محیط بانان در صحن علنی مجلس و جلب همراهی دیگر نمایندگان مجلس در این خصوص را داشت.

 

نظر شما