کیانوش جهانپور :

هر ایرانی با کد ملی می‌تواند پرونده الکترونیک سلامت دریافت کند/ چهار و نیم میلیون همپوشانی بیمه‌ای داشته‌ایم

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۵:۲۳:۱۹
کد خبر: ۸۶۲۶۲۳
هر ایرانی با کد ملی می‌تواند پرونده الکترونیک سلامت دریافت کند/ چهار و نیم میلیون همپوشانی بیمه‌ای داشته‌ایم
جهانپور گفت: در فاز بعدی از نظام ارجاع الکترونیکی بر مبنای همین ریل بهره برداری خواهیم کرد و در نهایت در فاز سه آن پزشکی خانواده را دستور کار قرار می دهیم که به عنوان لکوموتیویی خواهد بود که روی ریل حوزه سلامت به راه خواهد افتاد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت روزگذشته (سه شنبه 4 تیرماه 9) با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت و آموزش پزشکی دررصدخانه سلامت وزارت بهداشت برگزار شد.

کیانوش جهانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در خصوص کلیات پروژه پرونده الکترونیک سلامت به برنا گفت: طی سالیان گذشته اقدامات اولیه و پراکنده‌ای در حوزه زیر ساخت‌های سلامت انجام شده بود که با تلاش‌هایی که ظرف ماه‌های اخیر در قالب پروژه ملی پرونده الکترونیک سلامت زیر نظر وزیر بهداشت شکل گرفت، موضوع استقرار پرونده الکترونیک سلامت برای کلیه ایرانیان از دیروز آغاز  و از این به بعد هر ایرانی با شناسه خود که همان کد ملی خواهد بود می‌تواند پرونده الکترونیک سلامت خود را فعال سازد.

وی ادامه داد: در این مرحله کلیه اقدامات ذیل بسته‌های خدمات بهداشتی ارائه شده و بخشی از خدمات درمانی که درسطح یک است نیز ارائه می‌شود و استحقاق سنجی بیمه‌ای و استعلام هویتی نیز همزمان اجرا خواهد شد.

جهانپور افزود: با عملی کردن این پروژه در حدود 4 و نیم میلیون همپوشانی بیمه‌ای داشته‌ایم و با استقرار این پرونده الکترونیک افرادی که دارای 2 یا 3 نوع بیمه بوده اند دیگر نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، این موضوع برکات و ثمرات زیادی خواهد داشت و ما به عنوان ریل گذاری در حوزه سلامت به آن نگاه می کنیم و در فاز بعدی  از نظام ارجاع الکترونیکی بر مبنای همین ریل بهره برداری خواهیم کرد و در نهایت در فاز سه آن پزشکی خانواده را دستور کار قرار می‌دهیم که به عنوان لکوموتیویی خواهد بود که بر روی ریل حوزه سلامت به راه خواهد افتاد.

جهانپور با اشاره به میزان بودجه کمی که برای راه‌اندازی این پروژه هزینه شد گفت: از اتفاقات مثبتی که در این راستا روی داده می‌توان به اقدامات تجمیعی در به وجود آوردن میان افزارهایی اشاره کرد که از ظرفیت‌های متعدد و پراکنده که در هر گوشه از کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی گرفته تا مراکز خدماتی درمانی استفاده لازم را کرده‌ایم وعملا هزینه مستقیم و بالایی را برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در برنداشته است.

این پروژه با کمترین هزینه‌ها تمامی میان افزارهای مرتبط را به یکدیگر وصل کرده تا دیگر نیاز به تعریف سامانه‌های جدید نباشد و تمامی سامانه‌های مرتبط با هویت سنجی و استعلام بیمه‌ای را در دل خود جای داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز