تقویت هوش کودک با این روش جالب

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۷:۲۵:۱۵
کد خبر: ۸۶۹۸۶۶
تقویت هوش کودک با این روش جالب
رشد مغزی کودک برای پیشگیری از ایجاد اختلال های رفتاری و یادگیری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ متاسفانه گاهی خانواده ها نسبت به این فاکتور مهم و اساسی شناخت کافی ندارند. مساله ای که سبب ایجاد مشکلات فراوان کودک در آینده می شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر منصور بهرامی، متخصص بیماری های کودکان با اشاره به اینکه کودکان علاوه بر افزایش وزن، رشد قد و دور سر، باید در زمینه حرف زدن، راه رفتن، بازی با اسباب بازی، لبخند زدن و ... نیز به تکامل برسند به سینا پرس گفت: متاسفانه هم اکنون خانواده ها بیشتر نسبت به کوتاهی یا چاقی کودکان شان احساس نگرانی می‌کنند در حالی که تکامل رفتاری و یادگیری کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:

راز عمر طولانی

چگونه احساسات‌مان ابراز کنیم؟

نقش عجیب رنگ ها در افسردگی

نقش ویتامین ها در کاهش عفونت بدن

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اگر کودکی دیر راه برود یا حرف بزند، همچنین دیر مادرش را بشناسد، از نظر رشد مغزی دچار مشکل است.

وی با تاکید بر اهمیت رشد مغزی کودک افزود: دقیقه نخست تولد بسیار اهمیت دارد. در این لحظه نوزاد کاملا هوشیار بوده و چشمانش باز است به همین دلیل باید حدود نیم یا یک ساعت نوزاد و مادر یکدیگر را نگاه کنند. سر نوزاد نیز باید به روی سینه مادر قرار بگیرد.

رئیس اسبق بخش اطفال مرکز بهداشتی شهدای تجریش با اشاره به اینکه نخستین دیدار مادر و فرزند تاثیر زیادی در سلامت روانی مادر و کودک دارد، گفت: هر میزان نوزاد مورد نوازش واقع شود، باهوش تر خواهد شد.

این متخصص بیماری های کودکان با تشبیه میلیارد ها سلول مغز آدمی به لامپ های الکتریکی، گفت: این سلول ها با گفت و گو، آغوش گرفتن و .... به وسیله سیناپس های عصبی به یکدیگر متصل می شوند. هرچه تحرک نوزاد از طریق سیناپس های عصبی بیشتر شود، از نظر رفتاری، گفتاری، یادگیری و ... قوی تر و باهوش تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم رشدی مغز کودک در دو سال نخست زندگی به حداکثر می رسد بنابراین والدین باید حداکثر توان خودشان را در این دو سال بگذارند.

او تصریح کرد: اختلال یادگیری مساله مهمی است که باید هرچه سریعتر از طریق والدین، مدرسه ها و مهد کودک ها شناسایی شود. هرچقدر سریعتر اختلال‌های رفتاری، گفتاری و یادگیری کودکان شناخته شود، درمانشان نیز به همان نسبت راحت تر خواهد شد. اگر کودکی زود درمان نشود از سطح هوشی کمتری بهره خواهد برد.

نظر شما