بخشودگی جرایم کارفرمایان تا ۱۳ شهریور/ پرونده بیمه شدگان الکترونیکی شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۱:۲۲:۵۹
کد خبر: ۸۷۰۰۲۴
مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران با اشاره به اینکه تمامی پرونده‌های بیمه‌ای تامین اجتماعی الکترونیکی شده است، گفت: بخشودگی جرایم کارفرمایان تا 13 شهریور تمدید شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ناهید حیدری به مناسبت هفته تامین اجتماعی از شعبه 33 تامین اجتماعی با حضور قاسم میرزایی و محمدرضا بادامچی بازدیدی به عمل آوردند.

ناهید حیدری گفت: روزانه 850 تا 900 نفر مراجعه کننده به بخش‌های میز خدمت شعبه‌های غرب استان تهران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل غرب استان تهران 15 شعبه تحت پوشش دارد، گفت: 3 میلیون و 650 هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی غرب استان تهران هستند که خدمات مورد نیاز در حوزه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به این افراد ارائه می‌شود.

حیدری ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی که از 19 تا 25 تیر ماه است،‌گفت: این هفته فرصتی است که خدمات ما به جامعه هدف مورد بازنگری قرار بگیرد و نیازهای جامعه هدف را تامین کنیم.

وی درباره بخشودگی جرائم نیز اظهار داشت: این طرح تا 13 شهریور  تمدید شده است و در این خصوص نیز اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته و با بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان به دنبال حمایت از تولید ملی و رونق تولید هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران گفت: اگر کارفرما بدهی خود را به تامین اجتماعی تقسیط یکساله کند صد در صد از بخشودگی جرائم برخوردار خواهد شد مگر به صورت یک و نیم سال و 18 ماهه تقسیط بدهی را داشته باشد بخشی از بدهی خود را باید پرداخت کند.

وی درباره الکترونیکی شدن تمامی پرونده‌های بیمه شدگان تامین اجتماعی در اداره کل غرب استان تهران گفت: صد در صد پرونده‌های فنی بیمه شدگان در اداره کل غرب تامین اجتماعی الکترونیکی شده است و میلیون‌ها کاغذ اسکن شده و تاکنون گزارشی مبنی بر دریافت پرونده‌های فیزیکی بیمه شدگان نداشته‌ایم.

حیدری در پاسخ به پرسشی که آیا تاکنون پرونده کاغذی بیمه شده‌ای مفقود شده است،‌گفت:‌ما تاکنون پرونده مفقودی نداشته‌ایم و حدود دو سال است که تمامی پرونده‌های بیمه شدگان اسکن شده و بر روی سیستم به صورت الکترونیکی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء سطح رضایتمندی بیمه شدگان استفاده از تکنولوژی روز در دستور کار قرار گرفته و 40 نوع خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که با مراجعه به سایت تامین اجتماعی و دریافت کد بیمه شدگان می‌توانند خدمات غیرحضوری خود را دریافت کنند.

در ادامه محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:در هفته تامین اجتماعی قرار داریم و تامین اجتماعی به صورت مستقیم با مردم برخورد دارد و اگر اقدام مثبتی صورت بگیرد قطعا در زندگی مردم نیز خود را نشان خواهد داد.

وی درباره حمایت از بنگاه‌های تولیدی گفت:‌در حال حاضر ما با تحریم مواجه هستیم و در یک جنگ تمام عیار قرار داریم، بنابراین چندین طرح و لایحه برای حمایت از تولید کنندگان در دستور کار قرار گرفته که یکی از آنها طرح بخشودگی جرائم و تخصیص به بیمه شدگان است.

نظر شما