معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۱:۳۰:۱۲
کد خبر: ۸۷۰۰۳۴
ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در جلسه شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور ساخته می‌شود، گفت: در ساخت‌وسازهای جدید اولویت ‌با خانواده‌های فاقد خانه است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ در نشست شورای مسکن استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "علی نبیان" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور و اعضای هیئت مدیره این سازمان، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با بیان اینکه یزد یکی از استان‌هایی است که بخش اعظم مسکن های مهر را تحویل داده و به اتمام رسانده است، ‌بیان کرد: استان‌های دیگری نیز بودند که اتمام مسکن مهر را با توجه به تأکیدات رئیس جمهور در دستورکار خود قرار دادند و تکلیف راه و شهرسازی هم این بود که پروژه‌های مسکن مهر را تا پایان سال ٩٨ به جز مساکن مهری که دارای مشکلات حقوقی هستند، حل کند.

"‌علی نبیان" رونق تولید را در بخش مسکن یکی از دغدغه‌های وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: استان‌ها به‌ گونه‌ای فعالیت کنند که این اقدامات را رقم بزنند و سرعت مناسبی در این مسیر در راستای تحقق رونق تولید مسکن رقم بخورد.

 مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ١٠٠ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ١٠٠ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب ساخته و تحویل متقاضیان داده می شود.

نبیان به اولویت ساخت و سازهای جدید در کشور اشاره کرد و ‌گفت: اگر ساخت و سازی صورت گیرد کسانی در آنها ساکن می‌شوند که فاقد واحد مسکونی ‌هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌ها در تلاش هستند که زمین‌ها به صورت گروهی برای ساخت و ساز اختصاص یابد، ‌ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بانک مسکن وجود دارد که برای ساخت و ساز و رونق تولید مسکن تسهیلاتی را در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد.

وی افزود: سرعت بخشی به امر مسکن دغدغه‌ای است که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان داشتند و تاکید کردند که باید در باب تامین مسکن اتفاقات بهتری در کشور شکل گیرد و بعد از این فرمایشات همه نسبت به این مسئله حساس شدند و برای افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید:

معافیت مالیاتی موجران ضابطه‌مند در کمیسیون اقتصادی دولت

مکان‌یابی ۷۳ درصد پروژه‌های ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید

پیوستن هزار کارشناس متخصص به شهرداری

نبیان ظرفیت استان یزد برای رونق تولید مسکن را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این ظرفیت در استان یزد وجود دارد که بتوانیم از آن استفاده و بحث ساخت مسکن و رونق تولید ‌آن را در آینده نزدیک در یزد با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مدیران استان، شهرداری‌ها و نظام مهندسی استان یزد و همه وظیفه‌ داریم اقداماتی انجام دهیم که رونق تولید مسکن را داشته باشیم و کسانیکه در این زمینه فعالیت می‌کنند به ‌گونه ای فعالیت کنند که با سرعت بیشتری در این حوزه وارد شوند و سرعت کار را افزایش دهند.

در ابتدای نشست شورای مسکن استان "رضا یادگاری" مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از وضعیت مسکن استان یزد ارائه داد.

نظر شما