هاتف ممیزی:

غذاهای عشایری در جشنواره خوراک ملل معرفی می شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۸:۴۳:۴۱
کد خبر: ۸۷۰۳۸۷
غذاهای عشایری در جشنواره خوراک ملل معرفی می شود
مدیر امور عشایر استان تهران گفت : برگزاری این جشنواره بین المللی چه به لحاظ معرفی غذاهای بومی و محلی و چه در زمینه اقتصادی و حتی در زمینه جذب گردشگر می تواند بسیار مهم باشد.

به گزارش خبرنگار برنا ؛ مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به برگزاری اولین جشنواره خوراک ملل در تهران گفت: این جشنواره می تواند فرصتی برای معرفی غذاهای محلی جامعه تولید کننده عشایر باشد.

هاتف ممیزی در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار داشت: برگزاری اولین جشنواره خوراک ملل می تواند در جذب توریست در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق روستایی و عشایری کمک کند.

وی افزود: تاکنون نتوانسته ایم در معرفی و پتانسیل های جامعه تولید کننده عشایر در پخت غذاهای محلی اقدامی انجام دهیم که از مسئولان این جشنواره می خواهم در زمینه معرفی غذاهای محلی عشایر استان تهران و سایر استان های کشور اقدامی انجام دهند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: برگزاری این جشنواره بین المللی چه به لحاظ معرفی غذاهای بومی و محلی و چه در زمینه اقتصادی و حتی در زمینه جذب گردشگر می تواند بسیار مهم باشد.

وی با بیان اینکه امروزه شکم گردی یک عامل مهم برای تبادل فرهنگ ها محسوب می شود خاطرنشان کرد: این موضوع برای گردشگران و افراد شرکت کننده می تواند جذاب باشد و همچنین می توان گفت جامعه عشایری با پخت غذاهای متنوع می توانند در این زمینه به افزایش تنوع غذایی کمک کنند چرا که عشایر هر استان و حتی هر شهرستان غذاهای متنوعی برای عرضه دارند.

به گفته ممیزی؛ استان تهران حدود ۱۵ هزار نفر جامعه عشایری دارد که در شهرستان های ورامین؛ پاکدشت؛ قرچک؛ پیشوا؛ فیروزکوه؛ دماوند؛ شمیرانات؛ ری؛ ملارد و شهریار زندگی می کنند که می توانند در ترویج غذای سالم موثر باشند.

نخستین جشنواره بین المللی خوراک ملل به منظور معرفی آداب و رسوم ملت‌های مختلف درباره طبخ و مصرف غذا ۲۰ تا ۲۵ مردادماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در این جشنواره 38 غذای ملی ثبت‌شده و 3 غذای جهانی در قالب پوستر و یا نمایش پخت آنها در این برنامه معرفی می‌شود؛ سازمان میراث فرهنگی،‌ کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، وزارت فرهنگ و ارشاد، مؤسسه فرهنگی اکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌، سازمان امور عشایر ایران، شهرداری تهران‌، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و صدای جمهوری اسلامی ایران از حامیان معنوی این رویداد بین‌المللی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز