سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد:

آماده‌سازی بستر برای حضور آتش‌نشانان زن در علمیات‌های نجات

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۵:۴۵:۱۴
کد خبر: ۸۷۱۸۲۸
آماده‌سازی بستر برای حضور آتش‌نشانان زن در علمیات‌های نجات
ملکی گفت: آموزش دیدن برای مواجهه با آتش‌سوزی اهمیت دارد. فردی که آموزش‌های لازم را دیده باشد می‌داند در زمان حادثه باید به سیم‌کشی‌های برق، وضعیت آسانسور... توجه کند. یادگیری این نوع آموزش‌ها برای همه افراد لازم است. افراد با دانستن این آموزه‌ها، هم به خود کمک می‌کنند هم یاری‌رسانی ما را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آتش‌نشان زن در ایران بسیار کم تعداد است؛ این کم تعدادی بخاطر مشتاق نبودن زنان نیست بلکه فضا برای حضور آنان دراین دنیای امداد و نجات هنوز گسترش نیافته است و تنها در استان البرز شاهد فعالیت تعدادی محدود از زنان آتش‌نشان داریم.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، در خصوص اینکه چرا در سازمان آتش‌نشانی امدادگر زن و نیروی عملیاتی زن وجود ندارد گفت: هم اکنون در سازمان آتش‌نشانی تهران، بانوی شاغل به عنوان نیروی عملیاتی نداریم. البته در قسمت اداری و ستادی نیروی زن داریم. برخی زنان به عنوان نیروی آتش‌نشان داوطلب حضور دارند ولی به این معنا نیست که از آن‌ها در عملیات‌ها استفاده کنیم. هدف ما در اصل این است که اگر خدایی نکرده اتفاق بحرانی سنگین اتفاق بیفتد از این عزیزان استفاده کنیم.

ملکی با تاکید بر  اهمیت حضور زنان در حوزه‌های ایمنی و آتش‌نشانی گفت: آموزش امداد در زمان آتش به زنان داوطلب بیشتر به این قصد است که اگر در شرایط خطر قرار گرفتند بتوانند خود و خانواده‌شان را تا رسیدن نیروهای امدادی آتش‌نشانی به محل از خطر دور کنند و نجات دهند. بارها به صحنه آتش‌سوزی که مراجعه کرده‌ایم شاهد این بوده‌ایم که زنی که به همراه دیگران گرفتار شعله‌های آتش شده است ضمن نجات خود اقدام به کمک‌رسانی موثر به دیگران هم کرده که در ادامه متوجه شدیم از نیروهای داوطلب آتش‌نشانی بوده که دوره‌های نجات را آموخته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: آموزش دیدن برای مواجهه با آتش سوزی اهمیت دارد. فردی که آموزش‌های لازم را دیده باشد می‌داند در زمان حادثه باید به سیم‌کشی‌های برق، وضعیت آسانسور ... توجه کند. یادگیری این نوع آموزش‌ها برای همه افراد لازم است. افراد با دانستن این آموزه‌ها، هم به خود کمک می‌کنند و هم یاری رسانی ما را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند.

وی در خصوص اینکه چه زمان بستر حضور زنان مشتاق به امداد رسانی در آتش‌نشانی در فضای عملیات‌ها ایجاد خواهد شد گفت: برنامه‌ای برای حضور زنان در علمیات‌های نجات در دست اجراست که به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد. در مرحله اول تصمیم بر این است که زنان داوطلب کارمند شهرداری در کلاس‌های آموزشی برای عملیات نجات شرکت کنند  و تا  کسب مدرک A پیش بروند . قصد این است که اول برای ایمنی خودو خانواده آماده شوند و سپس  تلاش شود به صورت آزمایشی در عملیات های نجاب حضور یابند . در ادامه به شهروندان زن داوطلب در حوزه امداد آتشنشانی آموزش های لازم داده شود و با فرهنگسازی و ایجاد امکانات مورد نیاز ،فضا برای  فعالیت  زنان آتشنشان در فضای عملیاتی صورت گیرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در پایان بیان کرد: نه تنها در آتش‌نشانی بلکه در سایر مشاغل امدادی چون اورژانس و به طور کل همه عرصه‌های شغلی حضور زنان اهمیت زیادی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز