برنامه های گوگل برای بزرگداشت آپولو۱۱ با یادبود ۳ کیلومتری

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۲۰:۳۰:۵۶
کد خبر: ۸۷۲۸۹۸
برنامه های گوگل برای بزرگداشت آپولو۱۱ با یادبود ۳ کیلومتری
پنجاه سال از سالروز فرود آپولو ۱۱ روی ماه می گذرد و گوگل برنامه های متنوعی را برای تجلیل و بزرگداشت این اتفاق تاریخی در نظر گرفته است اما کاری که توسط تیم مپس انجام شده شاید به لحاظ مقیاس و اثرگذاری جالب ترینشان باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این تیم در تاسیسات خورشیدی Ivanpah واقع در بیابان موهاوی پرتره ای عظیم از مارگارت همیلتون مهندس ارشد نرم افزاری پروژه آپولو را با استفاده از پنل های خورشیدی و نور ماه ایجاد کرده که نمایی بسیار زیبا را به این صحرا بخشیده است.

آپولو ۱۱

 

آپولو ۱۱

این پرتره از ۱۰۷ هزار قطعه آینه ساخته شده که در زمینی به مساحت ۳.۶ کیلومتر مربع کنار یکدیگر قرار گرفته اند. برای آنکه درک روشنی از این مقدار داشته باشید باید بگوییم که این زمین از سنترال پارک نیویورک که در تصاویر می بینید هم بزرگ تر است و در مقایسه ای دیگر، میتواند بالغ بر ۲۰۰ برج ایفل را در خود جای دهد. امکان مشاهده این پرتره نیز از ارتفاع ۶۲۳۳ پایی از سطح زمین میسر می شود.

 

نمای هوایی از سنترال پارک آمریکا

 

آپولو ۱۱

 

آپولو ۱۱

اما این تصویر عظیم الجثه علاوه بر پرتره خانم همیلتون، نام او و همچنین آپولو ۱۱ را هم شامل می شود و در کنار اینها تصویری از فرودگری دیده می شود که فضانوردان را برای نخستین بار به سطح ماه رساند. اما چرا مارگارت همیلتون؟ این خانم نقشی کلیدی در فرود موفق و برنامه ریزی شده آپولو ۱۱ روی ماه ایفا کرد. او برای این کار نمایشگر اولویت ها را برای فضانوردان طراحی کرد که اطلاعات مورد نیاز آنها را برایشان نمایش می داد.

لوگوی گوگل هم برای بزرگداشت این روز تغییر کرده و این شرکت انیمیشنی پنج دقیقه ای را از پرتاب آپولو ۱۱، فرود آن روی ماه و بازگشتش به زمین منتشر کرده که در بالا مشاهده می کنید. گوینده این ویدیو نیز کسی نیست جز مایکل کالینز خلبان ماژول فرماندهی آپولو ۱۱.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز