در انتظار ماندن بندهای حمایتی قانون تأسیس مدارس غیردولتی

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۸:۳۳:۰۷
کد خبر: ۸۷۳۱۰۴
در انتظار ماندن بندهای حمایتی قانون تأسیس مدارس غیردولتی
عضو شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی گفت: قانون تأسیس مدارس غیردولتی تصویب شده اما بندهای حمایتی آن معطل مانده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ قدرت‌الله علیزاده عضو شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع مهارت آموزی اشاره شده است به گونه ای که هر دانش آموز حداقل یک مهارت را طی دوران تحصیل آموخته باشد، گفت: طی دهه های گذشته، دانش‌آموز دم دستی ترین مهارت ها نظیر فراگیری زبان خارجی را طی تحصیل به خوبی فرانگرفته است. مشکل کجاست؟ برای این امر در شورای سیاست‌گذاری مدارس غیردولتی راهکارهایی داریم.

وی افزود: باید نحوه آموزش و قواعد و مقررات مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

میرزایی با اشاره به اشتغال زایی در بخش غیردولتی گفت: یک میلیون نفر در مدارس غیردولتی مشغول به‌کار شده اند. از این منظر چه مقدار از مدارس غیردولتی حمایت شده است؟ قانون تاسیس مدارس غیردولتی تصویب شده اما بندهای حمایتی آن معطل مانده است.

وی افزود: در سال های گذشته، در هر حلسه شورا تعدادی درخواست توقف فعالیت مدارس غیردولتی به دست ما می رسد. دو مشکل داریم، یک مشکل قوانین دست و پاگیر برای مدارس غیردولتی است. مثلا در ماده 20 قانون مدارس غیردولتی آمده که آموزشگاهها از محل درآمد خود 4 درصد به حساب دولت بریزند که غیر شهر تهران در هیچ کجای دیگر اجرا نمی‌شود. این4 درصد علاوه بر مالیات است.

وی ادامه داد:11 درصد جمعیت دانش آموزی در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که اگر این مدارس را نادیده بگیریم، بار سنگینی به دوش دولت تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکی چندهزار مدرسه غیردولتی باید تاوان کار تاپخته یک موسس در زاهدان و آن اتفاق تلخ را پس بدهند گفت: فکر نمیکنم 30 مدرسه بیشتر باشند که هزینه بالا میگیرند و آبروی دیگر مدارس را میبرند. اگر مدرسه ای همان 5 میلیون شهریه مصوب را بگیرد، بیش از سه چهارماه دوام نمی آورد. بحث تجارت مطرح نیست. هرکس آمده با انگیزه کار آمده است.

نظر شما