رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران؛

شهرداری برنامه ای برای استفاده از نخاله های ساختمانی ندارد

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۶:۰۱:۰۵
کد خبر: ۸۷۴۰۲۱
در شهر تهران تردد کنید کارگاه های ساختمانی زیادی وجود دارد که در حال تعمیر و یا ساخت و ساز هستند و نخاله های خود را در گوشه ای رها کرده اند؛ سرنوشت این نخاله ها چه می شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر تهران به کرات مشاهده می شود چراکه پایتخت به کارگاه ساختمانی بدل شده و هر ساله 180 میلیون تن مصالح ساختمانی در کشور مصرف  می‌شود، طی آمار منتشر شده سالانه 17 میلیون تن (روزانه 46 هزار تن) پسماند ساختمانی در تهران و در کشور حدود 60 میلیون تن پسماند ساختمانی تولید می‌شود با این وجود استفاده مجدد از این نخاله ها برای حفاظت از محیط زیست و از نظر ارزش اقتصادی اهمیت زیادی دارد و شاید جز درآمد پایدار شهری به حساب آید اما متاسفانه همچنان استفاده از نخاله های ساختمانی در دستور کار نیست.

کوه نخاله های ساختمانی در آبعلی

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، در رابطه با سرنوشت نخاله‌های ساختمانی گفت: نخاله‌های ساختمانی متفاوت از پسماندهای خانگی هستند و نخاله‌های ساختمانی پسماندهای ویژه و خطرناکی است بنابراین محل دپو آنان جای مشخصی است.

وی افزود:  متاسفانه برنامه خیلی خاصی برای استفاده مجدد از نخاله های ساختمانی نیست. در حال حاضر در خارج از تهران در محدوده‌های آبعلی این نخاله‌ها دپو می‌شود و گاهی به مرور زمان این نخاله‌ها به کوه نخاله تبدیل می‌شوند.

صدراعظم نوری تاکید کرد: نخاله‌های ساختمانی باعث می‌شود چهره شهر نازیبا شود اما این نخاله‌ها ارزشمندند و می‌توانند مجددا استفاده شوند و در صنعت سیمان سازی و در برخی صنایع دیگر مورد بهره‌برداری قرار بگیرند و این فرآیند باید اصلاح شود تا از این نخاله‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری در واقع برنامه ای از گذشته با بخش خصوصی داشته ولی در حال حاضر این فرآیند به خوبی عمل نمی کند و از حداکثر ظرفیتش استفاده نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز