زائران ایرانی در شهادت حضرت امام جواد (ع) در مکه به سوگ نشستند

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۳:۱۴
کد خبر: ۸۷۹۵۸۶
زائران ایرانی در شهادت حضرت امام جواد (ع) در مکه به سوگ نشستند
زائران ایرانی بیت الله الحرام درشب شهادت نهمین امام معصوم، حضرت جواد الائمه (ع) در مکه مکرمه به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، حجت الاسلام راشد یزدی در این مراسم با بیان گوشه ای از فضائل و ویژگی های شخصیت حضرت امام جواد (ع)، گفت: آن بزرگوار بدست همسرش ام فضل که دختر مامون بود در جوانی مسموم شد و فقط ۲۵ سال زندگی کرد.

وی افزود: امام نهم مانند حضرت فاطمه زهرا(س) عمرشان کوتاه بود و مانند برخی ائمه مسموم شد و مانند امام حسین (ع) نیز تشنه به شهادت رسید که بیانگر مظلومیت آن بزرگوار است.  

سخنران بعثه مقام معظم رهبری  در ادامه به آیات ولایت در سوره توبه اشاره کرد و ایمان  وتقوی را دو شرط لازم و پیروی از صادقان را شرط کافی برای مسلمان بودن دانست.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه قرآن سبک و ادبیات خاص خود را دارد، افزود: در آیات قرآن تناسب خاص معنا با عبارات پایانی دیده می شود.

وی خطاب به زائران گفت: شما بعنوان شیعه جواد الائمه سرمایه کلانی در اختیار دارید و پس از حج که به ایران باز می گردید شیطان همه نیروی خود را علیه شما بسیج خواهد کرد لذا محکم بایستید و از خطا بپرهیزید.  

وی با تاکید براینکه حق الله و حق الناس باید جبران شود، افزود: امام جواد(ع) فرمودند که اگر می خواهید توبه شما قبول شود دیگر گناه نکنید و استغفار نمایید.

زائران ایرانی دعای کمیل را در مکه مکرمه زمزمه کردند

درشب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم مراسم روح بخش دعای کمیل با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در هتل «هالیدی ان» محل اسکان ۲۹ کاروان حجاج کشورمان در مکه مکرمه برگزار شد.  

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درابتدای مراسم دعای کمیل درجمع پرشور زائران  ایرانی درباره شخصیت امام نهم حضرت جواد(ع) سخن گفت و راهکارهای کسب توفیقات الهی را بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با برشمردن راههای رسیدن به کمال گفت: هرچه انسان به برنامه های دینی و بندگان خدا توجه و عنایت بیشتری داشته باشد توفیقات الهی را بیشتر کسب می کند.

گفتنی است علاوه برمراسم اصلی  که با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت درهتل «هالیدی ان»  در مکه مکرمه برگزار شد؛ درآیین های مشابه دیگری درچهارهتل «ویولت، میلینیوم، صقریه و مزن المتالقه»  دعای کمیل به صورت متمرکز با حضور پرشور حجاج کشورمان قرائت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز