بررسی اهداف دو شبکه مجازی و کاربران آن؛

توئیتری‌های مریخی، اینستاگرامی های ونوسی/ اینستاگرام کاربران توئیتر را دزدید

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۶:۰۳:۱۹
کد خبر: ۸۸۳۴۴۲
توئیتری‌های مریخی، اینستاگرامی های ونوسی/ اینستاگرام کاربران توئیتر را دزدید
تمام آن‌هایی که از توییتر و اینستاگرام استفاده می‌کنند به خوبی می‌دانند دنیای این دو با هم از زمین تا آسمان متفاوت است. عموما هم به این شکل است که هرگروه خود را برتر دانسته و دیگری را نقد می‌کند. گاهی آنقدر درگیری‌ها بالا می‌گیرد که خود را از دیگری جدا کرده و به خود لقب توئیتری یا اینستاگرامی می‌دهند؛ البته تمام جهان درگیر این جنگ هستند حتی اوان ویلیامز (یکی از موسسان توییتر ).

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ توئیتری‌ها از دماغ فیل افتاده‌اند؟ سیاست مدارند؟ از یک سیاره دیگر آمده‌اند؟ عشق مطرح شدن دارند؟

اینستاگرامی‌ها چه؟ بیکارند؟ بی‌سوادند؟ دلالند؟ شاخ اند؟ نظر شما چیست؟

متاسفانه دنیای شبکه‌های اجتماعی پر شده از صفت‌ها و القابی که کاربران هر گروه به دیگری نسبت می‌دهند. درست مانند طرفداران یک تیم فوتبال که گاهی به جان هم می‌افتند و هرچه که دم و دست دارند از فحش و ناسزا روانه یکدیگر می‌کنند. در حال حاضر این دعواها آنقدر بالا گرفته که گویی کاری از دست هیچ کسی برنمی آید. اما این دو دنیا چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ بیایید اندکی از این جنگ فاصله بگیریم و به دنیای این دو شبکه اجتماعی نگاه دقیق‌تری بیاندازیم.

توییتر پیشکسوت است

گسترش دنیای تکنولوژی و در ادامه آن ورود شبکه‌های اجتماعی و تاثیراتی که بر زندگی امروز انسان ها گذاشته است بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. امروز حضور در دنیای مجازی مانند حضور در جامعه لازم و ضروری به نظر می رسد و در ایران و جهان روزانه شاید میلیون‌ها داده در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

در این میان توییتر عمر بلندتری نسبت به اینستاگرام دارد و تا حدود 5 سال پیش هم جزو مهمترین‌های دنیای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بود اما طولی نکشید که با آمدن اینستاگرام همه چیز تغییر کرد.

اینستاگرام کاربران توئیتر را دزدید

با ورود یک اپ جذاب موبایلی با عنوان اینستاگرام همه چیز تغییر کرد؛ میلیون‌ها کاربر به این شبکه اجتماعی وصل شدند و بدون هیچ محدودیتی از هرجا که دل تنگ‌شان خواست عکس گذاشتند و مطلب منتشر کردند. البته ناگفته نماند اینستاگرام چندسالی است که تبدیل به یکی از بازارهای پرفروش مجازی شده و تقریبا هر کسب و کاری به سرعت در آن رشد کرده و به پولسازی رسیده است.

بعلاوه اینستاگرام محدودیت سنی خاصی ندارد و از یک کودک تا فردی سالمند در آن حضور دارند این در مورد توئیتر کاملا برعکس است و عموما رنج سنی 20 تا 30 سال در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

 البته در کشور ما به دلیل فیلترینگ تعداد افرادی که در اینستاگرام عضو هستند بیشتر از کاربران توییتر است، این موضوع سبب شده تا تنها علاقه‌مندان به این اپ در آن حضور پیدا کنند هرچند که توییتری‌ها کمبود مخاطبان را نسبت به اینستاگرام بدون در نظر گرفتن اصل فیلترینگ یک امتیاز برای این شبکه اجتماعی می‌دانند و به آن می‌بالند!

صدرنشینی اینستاگرام

اگر از میزان بازدیدها و لایک‌ها بپرسید، اینستاگرام با اختلاف بسیار، رتبه نخست را دارد چراکه طبق آمارها توییتر بیش از 316 میلیون کاربرد دارد که 80 درصد آنها از طریق تلفن همراه خود به این شبکه اجتماعی متصل می‌شوند، 77 درصد کاربران آن خارج از آمریکا زندگی می‌کنند و روزانه بیش از 500 میلیون توییت در آن ارسال می‌شود در حالی که اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر دارد که تاکنون بیش از 50 میلیارد عکس به اشتراک گذاشته‌اند و میانگین لایک‌ها در این شبکه روزانه بیش از 3/6 میلیارد است. همین آمار هم باعث شده بسیاری از شرکت‌ها به اینستاگرام علاقه‌مند شوند و به بازاریابی در شبکه اجتماعی روی آورند.

بیزینس وجه اشتراک

اما به شکل کلی آنچه در این دو شبکه اجتماعی دیده می‌شود این است که در اینستاگرام آدم‌ها مانند دنیای واقعی با یکدیگر در تمام موضوعات مشارکت می‌کنند و در تمام موارد از سیاست و اقتصاد تا فروش و زندگی شخصی افراد در اختیار سایر کاربران قرار می گیرد، اما در توئیتر انگار همه چیز سیاسی است اصلا یک حاکمیت مجازی وجود دارد. حتی شاید توییتر را سیاره سیاسیون بدانیم که هرکسی اجازه ورود به آن را ندارد.

بیزینس نقطه مشترک این دو شبکه اجتماعی برای کاربرانی با فالور بالاست. بیزینس‌شان هم به این شکل است که کاربران اینستاگرام اغلب به دنبال خرید لباس یا تجهیزات مرتبط با منزل هستند اما در توییتر عموما سند به فروش می رسد.

برتری مجازی واقعیت دارد؟

اهداف ما در شبکه‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ درست و یا اطلاع‌رسانی مناسب مهمترین رفتاری است که می‌توانیم در این شبکه‌ها از خود نشان دهیم و این کار هیچ ربطی به برتری یک اپ به دیگری ندارد. اینکه بیاییم یک شبکه مجازی را در ذهن‌مان خاص بدانیم و دیگری را به دلیل عدم حضور در آن بی ارزش تلقی کنیم صحیح نیست. چه بسا بسیاری از افراد که در هر دو شبکه اجتماعی حضور دارند ولی با تمام قوا تلاش می‌کنند تا این موضوع را از دیگران پنهان کرده تا شاید افتخار حضور در شبکه‌ای خاص را از دست ندهند!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز