رئیس بیمارستان صحرایی ایران در منا:

حال عمومی همه زائران ایرانی خوب است

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۰۹:۴۱:۰۶
کد خبر: ۸۸۳۷۷۴
حال عمومی همه زائران ایرانی خوب است
رئیس بیمارستان صحرایی ایران در منا گفت: حال عمومی همه زائران ایرانی خوب است و هیچ مورد فوتی یا بیمار با وضعیت وخیم گزارش نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مصطفی نادری رئیس بیمارستان صحرایی مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه گفت: حال عمومی همه حاجیان ایرانی در سرزمین منا، خوب است و تا این لحظه، هیچ مورد فوتی و بیمار دارای شرایط وخیم گزارش نشده است.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما در ایام حج، احتمال بالارفتن میزان بیماری‌ها و تلفات در عید قربان است اما خوشبختانه تا این لحظه، شرایط خوب است.

رییس بیمارستان صحرایی ایران در منا و عرفات گفت: از هنگام وقوف زائران ایرانی در هشتم ذی الحجه در صحرای عرفات، مشعر و منا، تاکنون فقط یک زائر مسن بر اثر بیماری‌ قلبی در صحرای عرفات فوت کرده است.

وی، زائر متوفی را «محمد ممی وند» از شهرستان بروجرد در استان لرستان معرفی کرد.

نادری افزود: از زمان آغاز ورود کاروان‌های حاجیان ایرانی به سرزمین وحی در هفدهم تیرماه گذشته تاکنون، در مجموع هفت زائر فوت کرده‌اند که در مقایسه با دوره‌های مشابه در سالهای گذشته، بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های صحرایی ایران در صحرای عرفات و سرزمین منا از ساعت ۷ صبح روز جمعه، هشتم ذی الحجه، فعالیت خود را آغاز کرده و به طور شبانه‌روزی به زائران خدمت ارائه می کنند.

نادری گفت: بیمارستان صحرایی عرفات تا نیمه شب گذشته که آخرین زائران ایرانی، آنجا را به مقصد مشعرالحرام ترک کردند، فعالیت می کرد و پس از آن، همه نیروها در بیمارستان منا مستقر شدند.

وی اضافه کرد: بیمارستان صحرایی منا دارای درمانگاه‌ها و پزشکان متخصص زن و مرد در رشته های مختلف از جمله داخلی، قلب، اورژانس، ارتوپدی، دندانپزشکی و چشم پزشکی و نیز تونل‌های سرما برای درمان گرمازدگی است و بین ۱۵ تا ۱۸ تخت بستری برای هر کدام از بخش های زنان و مردان دارد.

رئیس بیمارستان صحرایی جمهوری اسلامی ایران در منا، میزان مراجعات به این بیمارستان را بسیار زیاد عنوان کرد اما گفت که اغلب بیماری‌ها، سطحی و شامل مواردی مثل گرمازدگی، سرماخوردگی، تاول و سوختگی پوست و برخی بیماری‌های قلبی و مشکلات ریوی می شود.

وی افزود: بسیاری از بیماران پس از بستری شدن و دریافت خدمات درمانی، ظرف چند ساعت بیمارستان صحرایی را ترک می کنند اما شماری از بیماران نیز به دلیل داشتن وضعیت خاص به بیمارستان‌های سعودی یا بیمارستان حجاج ایران در مکه مکرمه ارجاع می شوند.

نادری به حاجیانی که تا روز دوازدهم ذی الحجه، ۲ روز دیگر، برای انجام مناسک حج تمتع و رمی جمرات در سرزمین منا حضور دارند، توصیه کرد از گرمازدگی خود پیشگیری کنند.

رئیس بیمارستان صحرایی ایران در منا، همراه داشتن حداقل دو بطری آب حاوی شربت‌های سنتی گیاهی ایرانی مثل خاکشیر، مصرف آب و پرهیز از تردد در ساعات گرم هوا را  به حاجیان ایرانی توصیه کرد.

۸۸ هزار زائر ایرانی در مناسک حج تمتع امسال شرکت کرده اند. ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف اسلامی، امسال مناسک حج را انجام می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز