ساخت خورشید مصنوعی

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۲۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۸۸۳۸۳۲
ساخت خورشید مصنوعی
پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین-مدیسن آمریکا برای مطالعه دقیق تر بادهای خورشیدی، یک خورشید مصنوعی کوچک را در فضای آزمایشگاه خلق کردند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این خورشید مینیاتوری دارای میدان الکترومغناطیسی بوده و توانایی پرتاب ذرات یونیزه را دارد. پژوهشگران امیدوارند این وسیله بتواند به آنها کمک بیشتری در درک بهتر فیزیک خورشیدی (Solar Physics) کند.

این وسیله آلومینیومی میلیون ها مرتبه از خورشید واقعی کوچکتر است و با تنها 3 متر عرض، شبیه توپی است که سیم های مختلف به آن متصل شده. دانشمندان این خورشید کوچک را «توپ بزرگ قرمز» نامگذاری کرده اند.

در مرکز این وسیله یک آهنربا برای شبیه سازی میدان مغناطیسی خورشید قرار گرفته. دانشمندان با تزریق هلیوم به آن، گاز دورنی را یونیزه کرده و به پلاسما تبدیل می کنند. در مرحله بعد با برقراری یک جریان الکتریکی، پلاسما به کمک میدان مغناطیسی موجود، شروع به چرخیدن می کند.

«اِتان پیترسون» (Ethan Peterson) پژوهشگر ارشد این آزمایش می گوید:

«ما تلاش کردیم نحوه شکل گیری بادهای خورشیدی کم سرعت و چگونگی تغییر یافتن آنها حین سفر به طرف زمین را مطالعه کنیم. همانطور که می دانید خورشید یک توپ چرخنده بسیار داغ است که از پلاسما تشکیل شده؛ ما پلاسما را در میدان مغناطیسی این وسیله دوقطبی تولید کردیم تا چرخش و اتفاقاتی که رخ می دهند را مشاهده کنیم.»

بیشتر بخوانید:

حل معمای 2000 ساله

همه چیز در مورد کارت سوخت خودرو؛ چهار رقم آخر کد ملی، رمز شماست

افزایش حقوق دانشجومعلمان تا ۱۰ روز آینده

راهکار پلیس درباره دریافت پیامک ناظر اشتباه

اعلام زمان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

پژوهشگران موفق شدند به کمک این وسیله مارپیچ حلزونی پارکر (Parker Spiral) را که توسط خورشید در تمام فضا پراکنده می شود بازسازی کنند. آنها همچنین پلاسمایی که در برخی اوقات به سوخت بادهای خورشیدی تبدیل می شود را نیز نظاره کردند:

«پرتاب شدن پلاسما از خورشید فقط توسط ماهواره ها امکان پذیر است. ما توانستیم این پرتاب ها را در آزمایش خود مشاهده کرده و نحوه شکل گیری آنها را ببینیم.»

این آزمایش بخشی از برنامه ناسا برای درک بهتر خورشید است. این سازمان در گذشته فضاپیمای پارکر را برای مطالعه نزدیکتر خورشید به فضا فرستاده بود. این فضاپیما در حال حاضر در حال گردش به دور این ستاره داغ است تا رازهای اتمسفر و طوفان های آن را برملا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز