زنی با گروه خونی نجات بخش

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۲۱:۰۰:۱۴
کد خبر: ۸۸۴۳۳۴
زنی با گروه خونی نجات بخش
زنی در بریتانیا با گروه خونی دش دی دش که یکی از کمیاب ترین گروه های خونی در جهان است، قصد دارد جان صدها انسان را از مرگ نجات دهد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ «سو اولدز» (Sue Olds) با 52 سال سن و اهل منطقه پنزانس (Penzance) در جنوب غربی انگلستان، تنها فردی در بریتانیا با گروه خونی «دش دی دش» (-D-) است که نامش در سرویس سلامت همگانی (NHS) این کشور به ثبت رسیده است.

یکی از پزشکان سرویس سلامت همگانی بریتانیا گفته خانم اولدز تاکنون جان ده ها بیمار از جمله یک نوزاد را نجات داده است. اگر او هر سال سه مرتبه خون بدهد می تواند سالانه جان 100 نفر یا بیشتر را نجات داده یا بهبود دهد.

خانم اولدز می گوید از سال 1994 خون اهدا می کند

موضوع خارق العاده این است که او تنها ناجی بیماران محتاج به گروه خونی دش دی دش در انگلستان است. خانم اولدز که از سال 1994 خون اهدا می کند، تاکنون 46 مرتبه به سرویس سلامت این کشور خون اهدا کرده و گفته تا هر وقت توان داشته باشد به اهدای خون ادامه خواهد داد.

مطالب پیشنهادی:

اگر فرزند وسط هستید بخوانید

حل معمای 2000 ساله

تبدیل سلول‌های سرطانی پستان به چربی

از گروه خونی دش دی دش می توان برای درمان بیماران سرطانی، بیماران شیمی درمانی، قربانیان تصادفات و نوزادان نارس استفاده کرد. چون این گروه خونی نادر جزوی از گروه خونی رزوس (Rhesus) است، می توان آن را به تقریبا تمام نیازمندان فارغ از نوع RH اهدا کرد.

خانم اولدز می گوید:

«شگفت انگیز است، واقعاً احساساتی شده ام. فرقی نمی کند زندگی یک نوزاد را نجات می دهم یا یک فرد سالخورده؛ زندگی بسیار ارزشمند است.»

سرویس سلامت همگانی انگلستان قرار است بخشی از خون های اهدایی خانم اولدز را برای آیندگان ذخیره کند. رییس بخش اهدای خون این سازمان معتقد است گروه های خونی بسیار کمیاب فقط در برخی قومیت ها یافت شده و وجود امثال خانم اولدز نعمتی برای این سازمان و کشور است.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

بیمه بیکاری به چه کسانی تعلق می گیرد

افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

جالب است بدانید فقط 110 نفر در جهان گروه خونی دش دی دش دارند که 88 نفر از آنها در ژاپن زندگی می کنند.

نظر شما