رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

خودروهای لاکچری آمریکایی حق تردد در جاده‌های کشور را ندارند

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۱:۵۱:۵۱
کد خبر: ۸۸۴۶۴۱
خودروهای لاکچری آمریکایی حق تردد در جاده‌های کشور را ندارند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تهران ظرفیت ۴ میلیون خودرو را ندارد و طرح کاهش آلودگی هوا از نظر پلیس کارساز نیست.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سردار هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست صمیمانه با خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی یکی از موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افرود: ۲.۳ کار‌های مهم در دست خانم‌ها است؛ هرچند که که درآمدشان کمتر از ۱۰ درصد است.

او بیان کرد: حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور بانوان هستند که حدود ۶۷۰۰ نفر گواهینامه دارند.

بیشتر بخوانید؛

اعلام زمان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دلیل بازداشت نوشین جعفری

بیمه بیکاری به چه کسانی تعلق می گیرد

همه چیز در مورد کارت سوخت خودرو؛ چهار رقم آخر کد ملی، رمز شماست

فوت وحشتناک سارق حین سرقت کابل های دکل فشار قوی

دستگیری دو نفر به اتهام انتشار تصاویر جسد فوتبالیست سرشناس

سردار هادیانفر با بیان اینکه بانوان دارای مدرک لیسانس می‌توانند بازرس نامحسوس شوند و حکم دریافت کنند، افزود: در جاهایی که پلیس خلاء دارد، می‌تواند از ظرفیت‌های اجتماعی استفاده کند.

او با اشاره به اینکه باید از ظرفیت همیاران پلیس و پلیس یاران استفاده کنیم، گفت: از این لحظه طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک را کلیک می‌زنیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه به زودی قفل چرخ را جایگزین جرثقیل و ... خواهیم کرد، بیان کرد: خودرو‌های مناطق آزاد فقط سالی یک‌بار می‌توانند از این مناطق خارج شوند و گذرموقت‌ها هم به جزء مناطق آزاد اجازه خرید و فروش ندارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: خودرو‌های ۲۵۰۰ سی سی مناطق آزاد به جزء خودرو‌های آمریکایی و لوکس می‌توانند در سال یک ماه به سرزمین اصلی  ورود داشته باشند.

هادیانفر گفت: پارسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمتر از میزان پیش بینی دولت جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شد و باید ۲۰ درصد رقم وصولی جرایم در اختیار پلیس راهور قرار می‌گرفت که این امر محقق نشده است.

او با بیان اینکه شهرداری تهران منازل مسکونی را بدون توجه به محل پارک تبدیل به تجاری می‌کند، اظهار کرد: شهرداری با چه مجوزی خانه مسکونی را تجاری می‌کند، مردم باید خودرو‌های خود را کجا پارک کنند؟

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه از ۲۰۰۰ دوربین کشور ۴۹ درصد معیوب هستند، تصریح کرد: قرار بود تا خرداد ۲۰۰۰ دوربین جدید اضافه شود که هنوز محقق نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه کروکی الکترونیک بزودی اجرایی می‌شود، افزود: روند آموزش آموزشگاه‌های رانندگی باید تغییر کند و به هیچ عنوان موافق شرایط فعلی نیستم.

او گفت: عوارض طرح کاهش آلودگی هوا مربوط به شهرداری است و ارتباطی با پلیس ندارد و بیشتر با هدف کسب درآمد به آن توجه شده است.

سردار هادیانفر تاکید کرد: تهران ظرفیت ۴ میلیون خودرو را ندارد و طرح کاهش آلودگی هوا از نظر پلیس کارساز نیست.

سردار هادیانفر گفت: طرح انضباط ترافیکی و توجه به خطوط عابر پیاده، زیرگذر‌ها و روگذر‌ها جزء موضوعاتی است که بنا داریم در سراسر کشور اجرایی کنیم.

او با اشاره به اینکه ۲۷ درصد کشته‌ها عابران پیاده هستند، تاکید کرد: در محور‌های شمالی ۸۲ درصد کشته‌ها عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

هادیانفر با بیان اینکه، در بحث تصادفات در ۲ سال گذشته وضعیت مناسبی نبوده و در این مدت رشد تصادفات را شاهد بودیم، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۵۳۴ تن در تصادفات جان باختند.

رئیس پلیس راهور بیان کرد: امسال روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر در تصادفات کشته و  ۶.۵ نفر مجروح می‌شوند.

او بیان کرد: از ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز ۳۲۰۰ نقطه در جاده هاست و حدود ۶۲ درصد فوتی‌ها در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها است.

سردار هادیانفر بیان کرد: پلیس با موقعیت دقیق مکان نقاط حادثه خیز را به وزارت راه اعلام کرده است، اما چه میزانی تاکنون اصلاح شده است؟

وی با اشاره به بحث خودروسازان گفت: درخواست داریم یک خودرو ارزان و ایمن برای قشر ضعیف جایگزین پراید شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز