مهمترین اخبار اجتماعی هفته ؛

خالی کردن حساب کاربران ایرانی از ترکیه/۸۶هزار رأس دامِ ایرانی‌ها در عربستان ماند/ خانواده استاد، نجفی را بخشیدند

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۵:۲۴:۱۲
کد خبر: ۸۸۴۹۱۱
خالی کردن حساب کاربران ایرانی از ترکیه/۸۶هزار رأس دامِ ایرانی‌ها در عربستان ماند/ خانواده استاد، نجفی را بخشیدند
در این گزارش می‌خوانید در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

سالیانه؛ ۳۰۰ تا ۵۰۰هزار سقط جنین در ایران

آمارها نشان می‌دهد روزانه بیش از 1000 جنین در ایران بیش از آنکه امکان تولد پیدا کنند،‌ به حیات‌شان خاتمه داده می‌شود. آماری که از کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای خیلی بیشتر است.

دکتر محمدمهدی آخوندی، رئیس انجمن علمی جنین شناسی، اعلام کرد: سالانه «بین 300 تا 500 هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشور گزارش می‌شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز هزار جنین در کشور کشته می‌شود و تنها حدود ده مورد قانونی است!

آمار دقیق قطعا خیلی بیشتر از این اعداد است. این در حالی است که ما قانون داریم و می‌توان با اجرای درست آن، هم آمار کلی سقط را کاهش داد و هم از این تعداد سقط غیرقانونی با عوارض و تبعات شدید،‌ جلوگیری کرد.

یکی از عجیب‌ترین موارد، مربوط به موقعی است که جنسیت جنین آن چیزی نیست که مطلوب پدر و مادر باشد.

سقط با هدف تنظیم خانواده، چیزی است که به هیچ‌وجه بشر و کشور‌ها آن را نپذیرفته‌اند.

بازار قاچاق داروهای سقط جنین تاجایی داغ شده که هم اکنون بازار ناصرخسرو تبدیل به جولانگاه این دارو ها شده است.

کیش؛ مقصد اولین پرواز داخلی فرودگاه امام (ره)

نخستین مقصد پرواز‌های داخلی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) جزیره کیش است که ساعت ۹:۰۰ صبح فردا پایتخت را به سمت این جزیره ترک می‌کند.

پیش از این علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره)، نیز در این باره گفته بود برای برقراری پروازهای داخلی آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم، بنابراین ایرلاین‌هایی که پروازهای خارجی دارند، برای آنکه هواپیما را خالی به فرودگاه حضرت امام انتقال ندهند، می‌توانند برای فروش پروازهای داخلی برنامه‌ریزی کنند. پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی (ره) نهایتا تا شهریور ماه عملیاتی می‌شود.

فردا نخستین پرواز داخلی فرودگاه امام توسط هواپیمایی کیش ایر عملیاتی خواهد شد و ۱۵۰ نفر مسافر این فرودگاه بین‌المللی را به مقصد جزیره کیش ترک می‌کنند.

خالی کردن حساب کاربران ایرانی از ترکیه

تعداد کلاهبرداری‌های اینترنتی در ایران به مرز هشدار رسید. آمار دقیقی از میزان فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی وجود ندارد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک سال گذشته (منتهی به تیر ۹۸) حدود پنج‌هزار فیشینگ در کشور شناسایی شده که یک‌چهارم آن (۲۵ درصد) مربوط به تیر امسال است. البته این آمار مربوط به مواردی است که تحت پایش و رصد قرار گرفته و شناسایی شده است.

رضا الفت‌نسب، رئیس اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی می‌گوید: «بسیاری از کلاهبرداران اینترنتی در خارج از ایران و در کشور‌هایی همچون ترکیه هستند و مثل آب‌خوردن صفحات فیشینگ راه‌اندازی می‌کنند و حساب‌های مردم را خالی می‌کنند.»

البته داشتن جواز کسب و نماد اعتماد هم به معنی اعتماد صد‌درصدی نیست، ولی طبق اعلام الفت‌نسب میزان تخلف در سایت‌های مجاز درصد بسیاری پایینی از کلاهبرداری‌های اینترنتی را به خود اختصاص می‌دهد.

کلاهبرداران اینترنتی که به‌سرعت در حال توسعه فعالیت‌های خود هستند، به بانک مرکزی هم رحم نکرده‌اند؛ به‌طوری‌که آن‌ها در تیرماه امسال با طراحی درگاه جعلی پرداخت با نام بانک مرکزی قصد دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد به‌منظور فیشینگ را داشتند که بانک مرکزی با صدور اطلاعیه نسبت به آن هشدار داد.

۸۶هزار رأس دامِ ایرانی‌ها در عربستان ماند

رئیس سازمان حج و زیارت علت برنگردادن گوشت‌های قربانی حج به ایران را توضیح داد و گفت: انتقال گوشت‌های قربانی به کشور، مقرون به صرفه نبود. ٨۶ هزار و ۵٠٠ رأس دام از طرف این زائران در حج امسال قربانی شد.

علیرضا رشیدیان  در این خصوص گفت: از بین ۸۸ هزار ایرانی که امسال به حج اعزام شدند، حدود ٨۶ هزار زائر ایرانی مناسک حج را به جا آوردند.

86 هزار و 500 راس دام از طرف این زائران در حج قربانی شد.

گوشت قربانی حجاج ایرانی به همراه سایر گوشت‌های قربانی حجاج کشورهای اسلامی به ۲۷ کشور محروم ارسال می شود.

کاهش 9 درصدی ازدواج در دوسال گذشته

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور برای حل مشکل ازدواج کشور پیشنهاد کرد تا هر سال ١٠٠٠ ازدواج به تعداد ازدواج‌های هر استان افزوده شود.

 تقی رستم‌وندی با بیان اینکه طی دو سال اخیر هرساله حدود ٩ درصد از میزان ازدواج‌های کشور کاسته شده است، گفت: افزایش حدود ١٠٠٠ ازدواج در هراستان این کاهش شدید را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه از سال‌های میانه دهه٧٠ موجی را در طلاق تجربه کردیم، اظهار کرد: طی دو دهه و تا سال ٩۵ رشد میزان طلاق در کشور را داشتیم اما طی ٢ تا ٣ اخیر به دلیل مداخلات مثبت از شتاب طلاق درکشور کاسته شده است.

خانواده استاد، نجفی را بخشیدند

اولیادم میترا استاد از بخشش خود نسبت به قصاص محمدعلی نجفی خبر دادند.

مسعود استاد، برادر میترا استاد همسر محمدعلی نجفی که هفتم خرداد ماه در خانه‌اش در سعادت آباد با  گلوله‌هایی که نجفی آنها را شلیک کرده بود جان باخته بود، طی انتشار پست اینستاگرامی از رضایت خانواده استاد از قصاص نجفی خبر داد.

«مسعود استاد» با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.

مسعود افرازه یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد با تایید این خبر گفت: اولیادم میترا استاد؛ از قصاص نجفی گذشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز