ارائه بیش از ۴۳۷ هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۷:۱۸
کد خبر: ۸۸۵۳۲۳
ارائه بیش از ۴۳۷ هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه
محمدتقی حلی ساز گفت: تاکنون 437 هزار و 244 مورد خدمات درمانی و پزشکی مختلف به حجاج ایرانی در بیمارستان و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه ارائه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرگفت :  بیشترین مراجعات حجاج ایرانی به این بیمارستان و درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

محمد تقی حلی ساز به 1433 بیمار بستری شده در بیمارستان مکه مکرمه اشاره و تصریح کرد: 175 زائر در بخش مردان، 126 نفر در بخش زنان و 993 نفر نیز در بخش اورژانس بستری شده اند که تنها 39 نفر آنان هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و سایر بیماران پس از تکمیل درمان ترخیص و به کاروان های خود بازگشته اند.

ارائه خدمات پاراکلینیکی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هلال احمر در مکه مکرمه موضوع دیگری بود که حلی ساز به آن اشاره و خاطر نشان کرد: تا 25 مرداد بیش از 25هزارو346 مورد خدمات پاراکلینیکی به زائرین ارائه شده که از این تعداد 19 هزار و 670 مورد خدمات آزمایشگاهی، 59 مورد اکو و 1072 مورد رادیولوژِی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان  گفت : تا روز25 مرداد ،  112هزار و283 ویزیت توسط پزشکان درمطب های مجموعه ها و درمانگاهها انجام شده که از این میان  106هزار و 717 مورد خدمات پرستاری درمدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب ، قند خون و فشارخون ، گچ گیری ، تزریقات ، پانسمان ، سرم تراپی و بخیه  به حجاج ایرانی ارائه شده است .                               

حلی ساز با اشاره به تامین دارو تا پایان حج تمتع اظهار کرد : 33هزار و  179 پاسخگویی به حجاج ایرانی  در بخش داروخانه‌ مکه و درمانگاهها27 هزار و 139 نسخه ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت های  مددکاری وامداد و انتقال بیش از  5861 مورد ازجمله تقاضای آمبولانس ، انتقال بیمار به مجموعه ها و هتل ها  و بیمارستان های سعودی انجام گرفته است .

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  گفت : تاکنون 22 زائر ایرانی دربیمارستان های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان های سعودی پزشکان رابط عرب زبان  بین بیمارستان و درمانگاه های ایرانی و بیمارستان های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران نظارت می‌کنند.   

محمدتقی حلی‌ساز ر ئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر درمدینه و مکه تا 25 مرداد، گفت: تاکنون 30 هزار و 27 زائر خدمات ویزیت تخصصی در بخش های  داخلی، قلب، زنان ، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه شده است وهمچنین پاسخگویی به  22هزار و 179  زائر خدمات نسخه در داروخانه بیمارستان مکه و 27 هزارو 139 نسخه در درمانگاهها ثبت شده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز