رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:

ابطال فارغ التحصیلی خریداران پایان نامه

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ - ۰۶:۰۹:۱۰
کد خبر: ۸۹۴۱۰۷
ابطال فارغ التحصیلی خریداران پایان نامه
محمدرضا زمانی از ابطال فارغ التحصیلی افرادی که پایان نامه های خود را خریداری کرده اند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فروش پایان نامه! تابلوهایی که در کنار معتبرترین دانشگاه ایران به وفور دیده می شود؛ با افزایش مدرک گرایی و حضور بی ضابطه دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها، فروش پایان نامه به معضلی تبدیل شده است. اما محمد رضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور، با اشاره به تدابیر لازم این دانشگاه برای مقابله با سو استفاده از پایان نامه ها، از ابطال مدرک افرادی که تخلف در حوزه پایان نامه دارند خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور در پاسخ به خبرنگار برنا در این رابطه گفت: با توجه به سامانه هایی که داریم، تمام پایان نامه‌ها و خصوصیت‌های آن‌ها ثبت خواهد شد. اما بدین معنا نیست که مشکلی وجود ندارد؛ ما هم مانند بسیاری از دانشگاه ها با مشکل پایان نامه مواجهیم .

زمانی تاکید کرد: این مشکل به این گونه نیست که برجسته باشد ولی تعدادی داشتیم که در کمیته‌های انضباطی در حال بررسی است و اگر اثبات شود که پایان نامه خودشان نیست به شدت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد حتی اگر افراد فارغ التحصیل شده باشند می توانیم ابطال کنیم.

 وی اضافه کرد: بنابراین بسته به رای کمیته انضباطی دارد. در حال حاضر چند نمونه محدود در حال بررسی است. در جایی که گفته می شود خرید و فروش صورت گرفته نیاز به اطلاعات لازم داریم تا مشخص شود که این پایان نامه از کجا خرید و فروش شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: همه این مدارک در کمیته انضباطی بررسی خواهد شد و تطبیق داده می شود اگر لازم باشد تطبیق میدانی صورت می گیرد که بدانیم پایان نامه متعلق به فرد خاصی است که او کپی کرده یا خیر.

زمانی تصریح کرد: به هر حال مانند کاری که در دادگاه ها انجام می شود چنین روندی را طی خواهیم کرد. اگر هر کجا چنین تخلفی صورت گرفته باشد با آن ها برخورد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز