حذف کلمه فمینیسم از دایره واژگان سیری

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۸۹۵۷۹۴
حذف کلمه فمینیسم از دایره واژگان سیری
اپل با در نظر گرفتن عملکرد خنثی برای سیری در موضوعات حساس قصد دارد این دستیار صوتی را به یک ابزار فراگیر برای استفاده اقشار مختلف تبدیل کند. در گزارشی جدید اعلام شده که این شرکت در ادامه اقداماتش برای این مساله، کلماتی مثل فمینیسم را هم از دایره واژگان سیری حذف کرده است.

به گزارش برنا، به توسعه دهندگان سیری توصیه شده که در پاسخ به سوالات مطرح شده در مورد جنبش‌های زنان به یکی از سه روش زیر پاسخ دهد: در مکالمه شرکت نکند، موضوع را منحرف کند یا اطلاع رسانی کند. در واقع نکته جالب اینجاست که سیری برای پشتیبانی از برابری توسعه داده شده اما حالا وقتی در مورد فمینیسم از آن سوال می‌شود از صحبت در مورد آن اجتناب می‌کند.

اپل در بیانیه‌ای در این رابطه گفته:
سیری یک دستیار دیجیتال است که برای کمک به کاربران در پیشبرد کارهایشان طراحی شده است. تیم ما برای اطمینان از اینکه سیری پاسخ‌هایی مناسب و مرتبط به کاربران ارائه کند سخت تلاش می‌کنند. رویکرد ما این است که به جای ابراز عقیده، پاسخ‌های منطقی به کاربر ارائه کنیم.

در این گزارش همچنین دستورالعمل‌های سال 2018 که به تصحیح‌کنندگان سیری ابلاغ شده بود نیز آمده است. این کارمندان قراردادی پاسخ سیری به سوالات کاربران را چک کرده و دقت و کاربردی بودن پاسخ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادند. اما به خاطر اخبار اعتراضی که علیه این برنامه منتشر شده بود اپل ماه گذشته این برنامه را متوقف کرد.

سوال اینجاست که چزا سیری نمی‌تواند وارد صحبت در مورد موضوعات مرتبط با فمینیسم شود؟ اسناد افشا شده نشان می‌دهند که «از سیری باید در مقابل محتوای جنجالی حفاظت کرد. می‌توان سوالات مرتبط با این موضوعات حساس را منحرف کرد اما این کار باید به صورت بی طرف انجام بگیرد.»

فعلا سیری در پاسخ به این سوال که آیا فمینیست هست یا خیر می‌گوید که به نظر من باید با تمام انسان‌ها به صورت مساوی رفتار شود. اما به هر حال دستیار صوتی اپل همچنان از به کار بردن واژه فمینیسم خودداری می‌کند.

 

نظر شما