صدر اعظم نوری:

عده ای حرف و عملشان با هم متفاوت است/ تصمیم درباره باغات به میل و تشخیص اعضای شورا شهر! / از رای اعضای شورای شهر متاسفم

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۹:۳۲:۲۲
کد خبر: ۸۹۶۱۲۵
عده ای حرف و عملشان با هم متفاوت است/ تصمیم درباره باغات به میل و تشخیص اعضای شورا شهر! / از رای اعضای شورای شهر متاسفم
پرونده های پلاک ثبتی مبنی بر تشخیص باغات تهران همواره چالش برانگیز است و این چالش ها در جلسه گذشته شورای شهر تهران منجر به انتقاد شدید رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران شد و او از این امر اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ بررسی پلاک ثبتی ها و تشخیص باغ بودن املاک از جمله دستور جلسات پر چالش شورای شهر تهران در دو دوره ی اخیر بوده است؛ چرا که برخی سعی در نگهداشت درختان پایتخت دارند و منافع جمع که همان شهروندان هستند را بر فرد که مالک است، مقدم دانسته اند. این در حالی است که دسته ای دیگر از شورائیان، مالک را نیز ذیحق دانسته و عدم حفاظت از چند درخت را تاثیری در روند حفاظت از باغات نمی دانند از این رو معتقدند خیلی از زمین ها ، باغ نبوده و مالکان خود اقدام به کاشت درخت کرده اند بدین ترتیب صدور احکام سخت گیرانه مانع از کاشت درخت از سوی شهروندان در خانه های خود خواهد شد

 بدین ترتیب این چالش ها همچنان وجود دارد و در رای گیری های اعضای شورا اثر خود را نشان می دهد.در این رابطه اعضای شورای شهر تهران در جریان 163 جلسه صحن علنی شورای شهر تهران  بررسی و تعیین تکلیف سه ملک در شهر تهران در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که از این میان دو ملک باغ و یک ملک غیر باغ تشخیص داده شد. این رای چالش های زیادی را با خود به همراه داشت. چرا که از نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست این ملک باغ محسوب می شده است و در آن شکی نیست اما رای غیر باغ برای آن صادر شد.

زهرا صدر اعظم نوری، ضمن انتقاد از رای اعضای شورای شهر تهران در رابطه با باغ نبودن برخی املاک به خبرنگار برنا گفت:  برخی از این زمین ها درختانی با بن 2 متر و 45 سانتی متر دارد  و شکی در باغ بودن آن نداشتیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا شاخص بندی دقیقی جهت تشخیص باغ بودن صورت نمی گیرد، اظهار کرد: شاخص ها مشخص است و دیگر نیاز بر شاخص گذاری است. همه مواردی که مورد بحث قرار می گیرد،  شاخص دارد و تصمیم درباره آن بسته به میل و تشخیص اعضای شورا شهر است. از این رو رای بر باغ نبودن برخی ملک ها را باید از آن هایی بپرسید که رای موافق به باغ نبودن دادند.

وی اضافه کرد:  یکی از مواردی که در قانون گذاشته شده آیتم تشخیص است که این تشخیص به عضو شورا این قدرت را می دهد که برای صیانت و حفاظت از درختان تنومند چند ده ساله و درختانی که با محیط بن 200 و 245 و... هستند و ارزش اکولوژیک دارند رای غیر باغ صادر نکنند تا بدین وسیله بتوان از درختان صیانت کرد. متاسفانه عده ای به گونه ای حرف می زنند و به گونه دیگر عمل می کنند.

صدر اعظم نوری درپاسخ به این سوال که چرا در شورای چهارم تاکید بر باغ بودن بود و در این شورا تاکید بر باغ نبودن است، گفت: از این امر بسیار متاسفم

گفتنی است اعضای شورای شهر تهران در اسفند ماه 96 مصوبه برج باغات که اجازه ساخت و ساز در باغات را به مالکان می داده است را لغو کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز