مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران:

سرنوشت نامعلوم اشیا گرانبها جامانده در سطل‌های زباله/ مدیریت پسماند از احصا اشیا گرانبها اظهار بی‌اطلاعی کرد

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۶:۲۰:۵۰
کد خبر: ۸۹۶۳۶۲
سرنوشت نامعلوم اشیا گرانبها جامانده در سطل‌های زباله/ مدیریت پسماند از احصا اشیا گرانبها اظهار بی‌اطلاعی کرد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از نبود آمار و اطلاعات کافی در خصوص وجود اشیا ارزشمند در پسماندهای شهری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شاید بارها و بارها از اطرافیان‌تان شنیده‌اید که «به صورت اشتباهی وسایل گرانبها خود را به همراه زباله‌های دیگر در سطل انداخته‌ام و مرد خانواده زباله‌ها را به بیرون انتقال داده است.» شاید این اتفاق برای خیلی از ما رخ بدهد به اشتباه طلا یا اشیا گرانبها را دور انداخته باشیم و همیشه  از این موضوع ناراحت باشیم چراکه دیگر نمی‌توانیم وسایل خود را برگردانیم و در میان زباله‌های شهری مفقود شده است. لذا با توجه به این که پسماندها هر روزه از سوی شهرداری تفکیک می‌شود سرمایه گرانبهایی در اختیار سازمان پسماند قرار خواهد گرفت اما سوالی که همواره مطرح است، اشیا با ارزش در کجا نگهداری می‌شود و هزینه آن صرف چه اموری خواهد شد؟ آیا دستورالعملی در این رابطه وجود دارد؟ اساسا اشیا گرانبها که در زباله‌ها ریخته شده‌اند چه سرنوشتی دارند؟ صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا از سرنوشت اشیا گرانبها در حوزه پسماند ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت تاکنون با این موارد برخورد نکرده است.

سرنوشت نامعلوم اشیا گرانبها در پسماند

صدرالدین علیپور در پاسخ به این سوال که گاهی مردم فلزات گرانبها و یا مواد با ارزش خود را به اشتباه در سطل زباله می‌اندازند، این وسایل چگونه احصا و در کجا جمع‌آوری می‌شود؟ گفت: اولین بار است که با این پرسش مواجه می‌شوم. نمی‌توان روزانه 7 هزار تن زباله، که در همان روز باید پردازش شود، را با این جزئیات بررسی و جداسازی کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اضافه کرد: در این زمینه من گزارشی نداشته‌ام. بعید می‌دانم  این قدر قابل توجه باشد تا چیزهای گرانبها جایی جمع شود. به نظر می‌رسد تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسماند الکترونیک

علیپور در ادامه با اشاره به وجود فلزات گرانبها که در قطعات الکترونیکی وجود دارد، گفت: در حال حاضر چندین مجموعه به صورت تخصصی روی پسماند الکترونیک و فلزات گرانبها کار و سعی می‌کنند این فلزات گرانبها جمع‌آوری شود ولی در ابتدای راه هستیم.

وی افزود: نیازمند این هستیم استراتژی درستی برای پسماند الکترونیک داشته باشیم و هم اینکه در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد که مقدمات آن در حال انجام است و امیدواریم طی ماه‌های آینده این امر ساماندهی شود.

 

نظر شما