وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اجرای هم زمان چندین طرح جهت گشایش اشتغال در سراسر کشور

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۳۶:۲۹
کد خبر: ۸۹۹۰۲۹
اجرای هم زمان چندین طرح جهت گشایش اشتغال در سراسر کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای هم زمان چندین طرح اشتغالی با اتخاذ سیاست های حمایتی و تعریف مشوق های جدید برای کارفرمایان یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه جهت گشایش امر اشتغال در کشور است.

  

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی نشست مشترک اکبر بهنام جو استاندار اردبیل و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با محمد شریعتمداری مسائل و مشکلات دستگاه های زیر مجموعه این وزراتخانه در استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

‎وزیر تعاون، کار و  رفاه اجتماعی در این نشست  اجرای طرح یارانه دستمزد را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد و گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های این وزارتخانه در حوزه اشتغال  است و با اجرای آن در 8 استان کشور به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می دهد.

‎محمد شریعتمداری با اشاره به اجرای همزمان چندین طرح اشتغالی در کشور جهت صیانت از نیروی کار موجود و اشتغالزایی گفت: با توجه به قوانین موجود، سرمایه گذاری دولتی جهت ایجاد اشتغال ممنوع بوده، از این رو سیاست های اشتغالی ما ارائه مشوق و تسهیل فرایندها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور است.

‎وی  افزود: حوزه رفاه اجتماعی یکی  از رسالت های مهم ما در این وزارتخانه جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای همزمان چندین طرح اشتغالی با اتخاذ سیاست های حمایتی و تعریف مشوق های جدید برای کارفرمایان یکی از سیاست های مهم این وزارت جهت گشایش امر اشتغال در کشور است.

‎در ادامه این دیدار قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل یکی از استان های محروم کشور به شمار می رود، گفت: قطعا زدودن رنگ محرومیت از این استان توجه ویژه مسئولین دولتی را می طلبد.

‎وی با عنوان اینکه طرح حمایت از اشتغال پایدار  روستایی و عشایری یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه درخصوص ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بوده است، افزود: پرداخت تسهیلات متمم برای اتمام طرح های نیمه تمام روستایی و عشایری یکی از موارد مهمی است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

‎مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ظرفیت صندوق کارآفرینی امید جهت اشتغالزایی و حمایت از طرح های اشتغال خرد را مهم عنوان کرد و خواستار افزایش مبلغ اعتبارات تفاهم نامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی در استان اردبیل شد.

‎رحیمی در ادامه با عنوان این که توجه به بخش فرهنگی ورزشی کارگران یکی دیگر از وظایف مهم این وزارتخانه است، گفت:  اختصاص اعتبارات عمرانی به منظور  توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل یکی از نیازهای ضروری در این استان است.

‎رحیمی  با ارائه گزارشی از وضعیت دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل، تامین اعتبار جهت تکمیل و اتمام پروژه سایت اورژانس اجتماعی بهزیستی و در کنار آن، اختصاص اعتبار برای توسعه برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای پیشگری از آسیب های اجتماعی با ایجاد و گسترش مراکز مشاوره‌ پیش از ازدواج و ترک اعتیاد در این استان را ضروری دانست.

نظر شما