گزارش ویژه؛

۳ هزار کارمند شهرداری تعدیل یا گم شدند؟

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۶:۰۵:۵۰
کد خبر: ۸۹۹۳۱۶
۳ هزار کارمند شهرداری تعدیل یا گم شدند؟
پرسنل اعلامی شهرداری تهران از سوی معاونت های مختلف از 68 هزار تا 64 هزار نفر متغیر است و این سوال همچنان مطرح بوده که تفاوت پرسنل ناشی از تعدیل است و یا شهرداری به حدود 3 هزار نفر حقوق و دستمزد داده بدون آنکه در لیست‌های منابع انسانی اسمی از آنان وجود داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیریت شهری پنجم اعتقاد دارد شهرداری تهران هزینه زیادی بابت حقوق و دستمزد پرسنل می‌دهد و به تعبیری از مردم عوارض می گیرد تا نیرو اداره کند. در این رابطه تعداد کارمندان شهرداری تهران طبق آمار معاونت های مختلف از 64 هزار نفر تا 68 هزار نفر متغیر اعلام شده است. این تغییر در آمار این سوال را مطرح می کند که طی دو سال اخیر تعداد 3 هزار کارمند شهرداری تعدیل شده اند یا آمار دقیقی وجود ندارد و شهرداری به 3 هزار نیرو گم شده در شهرداری حقوق پرداخت می کند!

شیخ: تعدیل نکرده‌ایم

ابراهیم شیخ، معاون سابق توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، در تاریخ 4 دی 96، با اشاره به اینکه تعداد پرسنل در شهرداری دو برابر حد لازم است، عنوان کرد هم اکنون ۶۸ هزار و ۸۲ نفر در شهرداری تهران مشغول به کار هستند. او در تاریخ 4 دی ماه 96 در مصاحبه‌ای گفته است هیچ تعدیل نیرویی را در دستور کار خود ندارد، تعدیل زمانی اتفاق می‌افتد که فردی قراردادش با سازمان مربوطه به پایان رسیده باشد و با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد ما در طی ماه‌های گذشته حتی یک عدد تعدیل نیرو نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.

مکارم: نیروی انسانی شهرداری 68 هزار نفر است

سمیع‌الله مکارم، معاون اسبق مالی و اقتصادی شهردار تهران، در 13 آبان ماه سال 96 با بیان اینکه تعداد کارکنان شهرداری 3 برابر پست‌های مصوب است گفته شهرداری پایتخت با حدود 20 هزار پست مصوب سازمانی، 68 هزار کارمند دارد.

مظاهریان: آمارهای مطرح شده دقیق نیست/ کمتر از 65 هزار نفر پرسنل مشغول در شهرداری تهران

با این حال حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی، روز گذشته به خبرنگار برنا گفت: حدود 65 هزار نفر کارمند در شهرداری تهران است و این مبنایی است که منابع انسانی اعلام می کند. سایر آمار رند شده و بر مبنای شنیده هاست.

میرلوحی: طی سال های اخیر تعدیل صورت گرفته است

محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در این رابطه عنوان کرد: اولین بار آقای نجفی 68 هزار و 400 نفر آمار دادند اما در حال حاضر به کمتر از 66 هزار نفر رسیده است.

او بیان کرد: طی سال آخر مدیریت شهری سابق، 18 هزار نفر بدون دلیل به سیستم وارد شدند در حالی که قانون این اجازه را نمی داده است و روال معقولی نیست کاری که می توان به پیمانکار داد را انجام بدهیم.

میرلوحی با اشاره به قانونی که در مورد استخدامی های شهرداری عنوان شده، گفت: طی دهه 60 مسیر و سیاست برنامه توسعه کشور این گونه نبود اما متاسفانه دولت احمدی‌نژاد و قالیباف روال‌شان مغایر با سیاست‌های قانون و برنامه بوده است. اگر شرایط کشور اینگونه نبود تصمیم جدی‌تری در رابطه با نیروهای انسانی می‌گرفتیم. اما به دلیل شرایط تحریم و اوضاع اشتغال و نظرات مقام معظم رهبری افراد را تعدیل نکردیم. اگر می‌توانستیم جای دیگری افراد را مشغول کنیم بیشتر از آنچه وجود دارد، تعدیل صورت می‌گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در رابطه با تغییر آمار طی یک سال اخیر، بیان کرد: اما همین مقدار مشخص می‌کند سیاست روشنی وجود دارد و قصد چابک‌سازی داریم. وظیفه ما این نیست که نیروها را اداره کنیم بلکه باید خدمات ارائه کنیم.

او با بیان برخی تخلفات در حوزه استخدامی شهرداری تهران تصریح کرد: 6 هزار از نیروها دیپلم و زیر دیپلم در شهرداری تهران هستند که در استخدام آنان ممنوعیت وجود داشت. قانون تعدیل سال 64 تاکید می‌کند دولت و نهادهای عمومی نباید زیر دیپلم و لیسانس استخدام کنند اما متاسفانه در حال حاضر استخدام شده‌اند.

میرلوحی در پایان اظهار کرد: منابع درآمدی ما در این شرایط سخت، به هزینه‌های جاری داده می‌شود که نباید اینگونه باشد و باید تغییری اتخاذ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز