وزیر آموزش و پرورش:

در آموزش و پرورش کمیت را فدای کیفیت کردیم/ اول مهر ۲۸ هزار و ۸۵۵ معلم جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شوند

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۰:۵۲:۱۶
کد خبر: ۹۰۱۲۲۷
در آموزش و پرورش کمیت را فدای کیفیت کردیم/ اول مهر ۲۸ هزار و ۸۵۵ معلم جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی به قیمت توسعه کمیت کیفیت را قربانی کردیم، اما امروز از هیچ استانداردی کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اولین گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی در این مراسم گفت: قلب آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان می‌تپد و رمز موفقیت مجموعه نظام تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان است و اگر حال این دانشگاه خوب باشد حال آموزش و پرورش هم خوب است. بار سنگین اجرای سند تحول بر دوش دانشگاه فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بیش از نیمی از اهداف و آرمان هادبرای دوره مسئولیتم ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه فرهنگیان دارد و این دانشگاه مهمترین ماموریتش تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است. اینکه مجرای ورود به آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است نقشی مهم این نقش الزاماتی را گوشزد می‌کند. معلمی که باید دانشگاه فرهنگیان تربیت کند چه معلمی است و چرا این دانشگاه باید معلم تربیت کند؟ دلیل این است که می‌خواهیم معلم تربیت کنیم، ولی در سایر دانشگاه‌ها علم منتقل می‌کنندگ معلم آسوه و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت است و مهمترین عنصر در فرآیند تعلیم و تربیت است و معلم جبران تمام نداشته هاست و ما نمی‌توانیم از استاندارد معلم واجد شرایط کوتاه بیایم. توجه عمیق و بایسته‌ای به اینکه معلمین در مجموعه این نظام چه ویژگی‌هایی دارند و آیا در تراز سند تحول هستند یا خیر؟

وی گفت: زمانی به قیمت توسعه کمیت کیفیت را قربانی کردیم، اما امروز از هیچ استانداردی کوتاه نمی‌آییم. معلم باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد و توانمندی‌های لازم را داشته باشد.

حاجی میرزایی افزود: زمین شرط داشتن دانشگاه فرهنگیان نیست، بلکه داشتن هیات علمی متبحر شرط افزودن دامنه کار دانشگاه فرهنگیان در استان‌های مختلف است.

وزیر آموزش و پرورش  بیان کرد: در عالم هستی هیچ شغلی پیچیده‌تر و غنی‌تر از معلمی نیست و این شغل کارمندی و معلمی نیست و در اینجا معلمی تربیت می‌شود که رفتارش الهام بخش باشد.

وی افزود: کثرت گرایی نباید ما را به عدول از ارزش‌ها سوق دهد. پیامبر معلم است و اگر کاری شدیف‌تر غنی‌تر و عمیق‌تر از معلمی بود خداوند پیامبر را برای امر دیگری مبعوث می‌کرد.

وزیر آموزش و پرورش  افزود: باید از استاندارد‌ها به جد مقاومت کرد و باید یا استاندارد‌ها اصلاح شود و اگر مشکلی ندارد از تغییر آن‌ها جلوگیری کرد. دانشگاه فرهنگیان باید شایستگی اعتقادی و اخلاقی و حرفه‌ای معلمان را ارتقا ببخشد و معلمین و مدیران ما نیازمند آموزش هستند اگر بخواهیم در هر جز نظام تعلیم و تربیت تغییر ایجاد کنیم نیازمند تحول هستیم.

حاجی میرزایی  بیان کرد: نقطه شروع و عزیمت اجرای سند تحول دانشگاه فرهنگیان است و اگر در این نقطه مشکلی ایجاد شود کل مجموعه دچار خلل می‌شود.

وی افزود: باید معلمین دانش آموز را برای خروج از استیصال و انزوا و تغییرات خطراناک مصونیت ببخشد این مصونیت بخشی معلمی در تراز سند می‌خواهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز