مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

کاهش معضلات زیست‌محیطی در گرو همکاری سمن‌هاست

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۵۸:۴۶
کد خبر: ۹۰۵۰۴۷
کاهش معضلات زیست‌محیطی در گرو همکاری سمن‌هاست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط‌زیست در گرو افزایش مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد با این اداره کل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید شهند، در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست با اشاره به اینکه اردبیل در سطح کشور بعنوان شهر فرهنگی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: اردبیل از استان‌های مطرح در مقصد گردشگری است و باید با حفظ محیط‌زیست ظرفیت گردشگری آن را بالا ببریم زیرا گردشگر به جایی می‌رود که سلامت و پاکیزگی حاکم باشد و به همین منظور برای حفظ محیط‌زیست و حل و کاهش مشکلات بیش از گذشته به مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیازمندیم.

وی با بیان بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران محیط‌زیست و فعالان این حوزه که فرمودند:"مساله‌ محیط زیست، مساله‌ این دولت و آن دولت نیست ،مساله‌ طولانی‌مدت است ، مساله‌ همه‌ کشور است و همه باید دست‌ به‌ دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند"، گفت: حفاظت و حراست از محیط‌زیست مشارکت همگانی و مردمی را می‌طلبد و در اجرای برنامه‌ها و پیگیری موضوعات محیط‌زیست از ظرفیت و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و خرد جمعی و فضای مشورتی بهره خواهیم گرفت.

شهند افزود: سازمان‌های مردم نهاد چشم بینای محیط‌زیست هستند و محیط‌زیست و سازمان‌های مردم نهاد در یک راستا و هدف مشترک تلاش می‌کنند و آن حفظ محیط‌زیست استان است.  

وی تشریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی استان با حضور فعال در زمینه‌های مختلف محیط زیست از قبیل آموزش، فرهنگ سازی به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح هستند و می‌توانند محیط‌زیست استان را در مسیر کاهش و به حداقل رساندن معضلات زیست‌محیطی و برطرف کردن آسیب‌های ناشی از آن یاری کنند.

در ادامه این برنامه مسئولان سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست استان نظرات و پیشنهادات زیست‌محیطی خود را مطرح و گزارشی از اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی، آموزشی ارائه دادند.

در استان اردبیل ۱۲ سازمان مردم‌نهاد در حوزه محیط‌زیست فعال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز