فرمانده انتظامی بوشهر خبر داد:

دستگیری اعضای باند اختلاس در بوشهر

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۰۹:۵۹:۵۱
کد خبر: ۹۰۶۸۳۱
دستگیری اعضای باند اختلاس در بوشهر
فرمانده انتظامی بوشهر گفت: اعضای باند چهار نفره‌ای که با سند سازی در پروژه‌های دولتی استان اختلاس می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار خلیل واعظی،افزود: پلیس از طریق تماس‌های مردمی مطلع شد در یک سازمان دولتی از طریق سندسازی و دستکاری در عدد و رقم‌های پروژه‌ها، بیت المال حیف و میل می‌شود.

وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان گروه مجرب از کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی در چند ماه تحقیقات میدانی و بررسی‌های تخصصی زاویه‌های پنهان این اقدام‌های مجرمانه را روشن کردند.

واعظی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی در ۲ شهر شمالی استان بوشهر گروهی متقلب با سند سازی، ثبت ارقام غیر واقعی هزینه‌کردها، تغییر در حجم خاکبرداری، خاک ریزی و فاصله محل خاک، حقوق بیت المال را به نفع خود تضییع کرده‌اند.

او افزود: در این مورد برخی از کارکنان خدوم و مسئولیت شناس شاغل در این پروژه‌ها که پس از اطلاع از اقدام مجرمانه مدیران پروژه، موضوع را از طریق حراست و مدیران ارشد این دستگاه اجرایی اطلاع رسانی کرده بودند، با تهدید به اخراج یا جابه جایی محل خدمت مجبور به سکوت می‌شدند.

واعظی بیان کرد: در بررسی اسناد و مدارک ۲ پروژه در یکی ۹۵۰ میلیون ریال و دیگری ۲.۵ میلیارد ریال اختلاس و جعل سند اثبات شده است.

وی یادآور شد: در این زمینه چهار نفر دستگیر شدند که یکی از دستگیر شدگان از کارکنان رسمی دولت و ۳ نفر دیگر از مهندسان ناظر و مشاوران پروژه‌های مرتبط با این اداره دولتی هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود میزان اختلاس و تعداد متهمان این پرونده به ۲ تا ۳ برابر آنچه تاکنون اثبات شده است، افزایش یابد.

نظر شما