رئیس مجمع ملی جوانان:

گیلان آغازگر انتخابات مجامع سازمان های مردم نهاد/ دوره‌ای جدید از مشارکت‌های اجتماعی را در این دوره از انتخابات شاهد خواهیم بود

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۹:۳۴:۳۰
کد خبر: ۹۰۷۳۵۷
گیلان آغازگر انتخابات مجامع سازمان های مردم نهاد/ دوره‌ای جدید از مشارکت‌های اجتماعی را در این دوره از انتخابات شاهد خواهیم بود
رئیس مجمع ملی جوانان گفت: با برگزاری این دوره از انتخابات شاهد شکل‌گیری دوره‌ای جدید از مشارکت‌های اجتماعی در سراسر کشور مابین سازمان‌های مردم نهاد خواهیم بود که بدون شک بر آمده از دل یک انتخابات دموکراتیک و بدون شائبه خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صادق خسروی، رئیس مجمع ملی جوانان کشور، در خصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات مجمع ملی سمن‌های مردم نهاد جوانان کشور به خبرنگار برنا گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد خوشبختانه ثبت نام کاندیداهای مجامع استانی به اتمام رسیده و پس از اتمام مراسم اربعین حسینی (ع) انتخابات شروع خواهد شد و تا اواسط آبان‌ماه نیز به طول خواهد انجامید همچنین استان گیلان اولین استانی خواهد بود که انتخابات در آن برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: با برگزاری این دوره از انتخابات شاهد شکل‌گیری دوره‌ای جدید از مشارکت‌های اجتماعی در سراسر کشور مابین سازمان‌های مردم نهاد خواهیم بود که بدون شک بر آمده از دل یک انتخابات دموکراتیک و بدون شائبه خواهد بود که حضور پرشور جوانان و فعالان اجتماعی متعهد را به همراه دارد تا در آینده زمینه‌ساز تشکیل مجمع ملی جوانان با هیات رئیسه‌ای پرشور و فعال باشد.

خسروی در پاسخ به این سوال که این دوره از انتخابات مجمع سمن‌های مردم نهاد جوانان در استان‌ها چه تفاوتی با دور قبل دارد؟ بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که در این دوره وجود دارد این است که با توجه به افزایش سن جوانی احتمال حضور دوستانی که در دوره گذشته به دلیل بالا رفتن سن امکان حضور و شرکت در انتخابات را نداشتند، افزایش می‌یابد که خود به عنوان یکی از جذابیت‌های این دوره از انتخابات مجمع سمن‌های مردم نهاد جوانان کشور است.

خسروی افزود: همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده تعدادی از دوستان که در دوره قبل حضور داشتند این بار شرکت نخواهند داشت که قطعا به همین دلیل در ترکیب اعضا سمن‌ها و مجامع استانی شاهد تغییراتی خواهیم بود، البته با توجه به فعالیت باقی دوستان در استان‌ها که به عنوان فعالان اجتماعی و جوانان شناخته می‌شوند و تعاملی که با باقی سازمان‌های مردم نهاد به وجود آورده‌اند بازهم شاهد تغییر در ترکیب اعضا به صورت جدی خواهیم بود.

رئیس مجمع ملی جوانان در ادامه با پاسخ به این سوال که ارزیابی صورت گرفته از سمن‌ها طی بازه زمانی شروع به فعالیت آن‌ها به چه شکلی است؟ عنوان کرد: خدا را شاکریم که به واسطه فعالیت‌هایی که در دو سال اخیر رخ داده این امید در دل سازمان‌های مردم نهاد به‌رغم مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنده شده که همکاری به وجود آمده با مجموعه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در راستای تلاش‌هایی است که بتواند اتفاق‌های خوبی را برای اجتماع و جوانان رقم بزند.

او در خصوص نقدهایی که به این دست از فعالیت‌ها و به‌خصوص فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان وجود دارد نیز اظهار کرد: بدون شک انتقاداتی در راستای فعالیت‌هایی که ما انجام داده‌ایم صورت گرفته و باید پذیرفت هر فعالیت نوپا هیچ‌گاه بدون نقص نبوده اما با یاری خداوند در کنار نقدهای از سوی منتقدین مطرح شده شاهد به وقوع پیئوستن اتفاقاتی خوب و مثبت بوده‌ایم که همت مجمع ملی جوانان و مجامع استانی سازمان‌های مردم نهاد نشان داده است.

خسروی در پایان گفت: امیدواریم هیات رئیسه مجمع ملی جوانان با همکاری معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، مجامع استانی و باقی سازمان‌های مردم نهاد مطالبه‌گر حقوق جوانان در سرتاسر کشور و در دستگاه‌های مختلف کشور باشد.

نظر شما