تندگویان در راستای تفاهم‌نامه همکاری وزارت ورزش و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مطرح کرد:

طی دو سال گذشته تحولی مثبت در حوزه سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شده است/ دگرگونی اشتغال کشور با ورود بازی‌های رایانه‌ای داخلی

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۲:۲۸:۰۱
کد خبر: ۹۰۸۳۵۰
طی دو سال گذشته تحولی مثبت در حوزه سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شده است/ دگرگونی اشتغال کشور با ورود بازی‌های رایانه‌ای داخلی
معاون امور جوانان گفت: باید جوانانی را که امکان فعالیت در راستای بازی‌های رایانه‌ای دارند به کار گیریم؛ زیرا بحث امروز ما در امور جوانان تبدیل اوقات فراغت به اوقات فراغت اشتغال آور است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان در ابتدای امضا تفاهم‌نامه همکاری وزارت ورزش و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به موضوع بازی‌های رایانه‌ای گفت: حوزه بازی‌های رایانه‌ای و بحث تولید محتوا و ورود به فضای مجازی جز موضوعات مهمی است که در دو سال گذشته در کشور بر خلاف اینکه نهاد‌های بسیاری برای آن وجود دارد، مغفول مانده و هیچ سیاست مشخصی برای آن وجود نداشته است.

او ادامه داد: این موضوع جز موارد اساسی و مشکلاتی است که در کشور وجود دارد و باید یک چاره اندیشی درستی برای آن بیندیشیم. البته در این حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و وزارت ورزش و همینطور تشکل های جوانان حضور دارند که می توانند به صورت حرفه ای به کار خود ادامه دهند با این وجود نیازمند  سیاست گذاری کلان در حوزه بازی های رایانه ای هستیم.

معاون جوانان وزارت ورزش با اشاره به اینکه امیدواریم  با انجام چنین تفاهم‌نامه‌هایی به یک جمع بندی مشخص برسیم، عنوان کرد: در بحث چشم اندازهایی که در رابطه با حوزه جوانان وجود دارد، کاملا آماده‌ایم تا با به کارگیری سمن های جوانان و پتانسیل های موجود همراه و همسو باشیم تا کار کشوری را برنامه ریزی و اجرا کنیم.

او در ادامه تصریح کرد: مخاطب ما در بازی های رایانه‌ای جوانان هستند. همچنین در تولید، بهره برداری و رونق نیز  جوانان حضور دارند و با قشر دیگری طرف نخواهیم بود. در واقع اگر بتوانیم همان مدل شبکه سازی که برای سازمان های مردم نهادمان داریم را در مورد بحث بازی های رایانه ای قرار دهیم و آن را به عنوان یک شبکه مطرح کنیم، بهره برداری مناسبی صورت می گیرد و نتیجه درستی خواهیم گرفت.

معاون امور جوانان با تاکید بر اینکه حضور سازمان های مردم نهاد  در گذشته نگاهی داوطلبانه بود، گفت: امروز می‌بینیم سازمان‌های مردم نهاد در موارد مختلف ورود پیدا کرده و حتی بحث معیشتی با استفاده از آن را در پیش گرفته اند.

تندگویان افزود: طی دو سال گذشته تحولی مثبت در حوزه سازمان های مردم نهاد ایجاد شده است و در  حوزه مشخصی از پروسه اشتغال قرار گرفته اند. اما عملا می بینیم که در بخش توانمند سازی جوانان که رسالت کار ما بود، موفق شده‌ایم و توانستیم سبک اشتغال سودآوری را در بین جوانان راه اندازی کنیم.

او از حضور تشکل‌های فعال در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در راستای امضا تفاهم‌نامه همکاری خبر داد و عنوان کرد: در این خصوص تشکل های علاقه مند در مرحله بعد به شبکه کشوری معرفی می شوند و می توانیم یک دوره کارگاهی مشخص را برای این افراد برگزار کنیم.

معاون امور جوانان با اشاره به اینکه در حال حاضر جوانان بخش زیادی از وقت روزانه خود را به بازی اختصاص می دهند، گفت: به جز موضوع آسیب‌های وارد شده در این حوزه باید توجه داشته باشیم بازاری در کشور وجود دارد که از پتانسیل بالا در زمینه انگیزه بخشی به جوانان می تواند استفاده کند. به علاوه این شبکه در مواردی می تواند کار تحقیقاتی انجام داده و بررسی کند که چه مدل از بازی در کدام بخش از کشور مورد پسند است. 

تندگویان توضیح داد: باید جوانانی را که امکان فعالیت در راستای بازی های رایانه ای دارند به کار گیریم؛ زیرا بحث امروز ما در امور جوانان تبدیل اوقات فراغت به اوقات فراغت اشتغال آور است.

معاون جوانان وزارت ورزش تاکید کرد: مهارت سازی باید به مثابه یک فرهنگ در کشور باشد.اما امروز مشکل اساسی ما این است که سیستم آموزش و پرورش، هیچ نوع مهارتی را به دانش آموختگان یاد نمی دهد. در واقع باید دانست، اگر می خواهیم به سمت کشوری حرکت کنیم که اشتغال در آن حرف اول را میزند ابتدا باید 40 درصد از زمان آموزش را به مهارت آموزی اختصاص دهیم. این درحالی است که متاسفانه همواره بچه ها را به سمت کنکور و حضور در دانشگاه ها سوق داده ایم بدون آنکه آینده و اشتغالی را برای آن ها متصور شویم.

او تصریح کرد: در این راستا می توانیم شبکه اشتغال، تولید و ایجاد انگیزه را با برگزاری فستیوال های استانی در بین جوانان ایجاد کنیم. در این راستا امیدواریم آموزش و پرورش نیز به جمع ما بپیوندد زیرا نیازمند مشارکت هرچه بیشتر نهاد های مختلف کشوری در این زمینه هستیم.

تندگویان ادامه داد: در موضوعاتی مانند سواد رسانه‌ای و استفاده درست از فضای رسانه آموزش و پرورش می‌توان بسترسازی مناسبی کرد. بعلاوه در خصوص فیلترینگ‌هایی که انجام می‌شود نیز باید روش درستی به کار گرفت زیرا عملکرد امروز تنها راه فرار را به جوانان ما با دور زدن فیلترینگ نشان می‌دهد در حالی که می‌توانیم از کاربران 15 میلیونی این بازار استفاده درست‌تری داشته باشیم.

او در پایان گفت: ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان به نحوی که منافع کشور در آن باشد بهترین دستاوردی است که انتظار می رود در حوزه بازی‌های رایانه ای اتفاق بیافتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز