افزایش عوارض سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۰:۲۳:۲۸
کد خبر: ۹۰۹۳۳۸
افزایش عوارض سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش عوارض در سال جاری سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است،‌ گفت: سیاست شورای شهر تنظیم و تعادل کاربری‌های مختلف در پایتخت است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، درباره گلایه‌مندی برخی از مردم در مورد عوارض مراکز تجاری و مسکونی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای شهر عوارض امسال افزایش یافت که میزان این افزایش در بخش تجاری بیش از مسکونی است؛ البته این میزان در مناطق مختلف متفاوت است و قطعاً مبنای محاسبه در منطقه یک با منطقه 20 متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مبنای محاسبه عوارض و ضرایب اعمال شده متفاوت در نظر گرفته می‌شود، افزود: این مسأله مجموعه ضوابط خود را دارد ولی به طور کلی این افزایش ضرایب به صورتی نبوده که برای شهروندان در حوزه ساخت‌وساز اختلال ایجاد کند و یا اینکه در منطقه‌ای شاهد بروز مشکل در این راستا باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: البته به طور کلی یکی از ابزارهای مدیریت شهری برای تنظیم کاربری‌ها در سطح شهر جدا از بحث تفصیلی این است که از طریق عوارض، تنظیم و تعادل ایجاد کنیم که کجا چه فعالیت و کاربری بیشتر یا کمتر باشد.

اعطا خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری شورای شهر در این زمینه عاملی بازدارنده به شمار می‌رود که در برخی از مناطق مراکز تجاری بیشتر یا کمتر باشد.

نظر شما