افزایش ۲۰۰درصدی اتباع خارجی در مراسم اربعین

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۴:۰۸:۵۳
کد خبر: ۹۰۹۵۵۶
افزایش ۲۰۰درصدی اتباع خارجی در مراسم اربعین
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: اتباع خارجی با مجوز خروج معتبر یا روادید به مرز شلمچه مراجعه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، دقایقی پیش برای بازدید از شرایط تردد زائران و نحوه خدمت‌رسانی در پایانه مرزی شلمچه، وارد این مرز شد.

مهدی محمودی در بدو ورود به این پایانه از مواکب مستقر در این مرز بازدید کرد و به خادمان اربعین حسینی خداقوت گفت.

وی با حضور در بین زائران نیز به استماع صحبت‌ها و مشکلات احتمالی ایشان پرداخت.

محمودی در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد زحمات خادمان حسینی در مرز شلمچه هستم که به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا اتباع خارج از این مرز به راحتی عبور کنند

وی افزود: همانطور که در ستاد اربعین تصمیم گرفته شد، کلیه اتباع خارجی باید از مرز شلمچه عبور داشته باشند و ایشان بای حتما باید دارای روادید و یا دفترچه‌هایی که به تأیید اداره اتباع وزارت کشور و سامانه سماح رسیده باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه تعدادی از اتباع بدون ویزا و بدون اجازه خروج به مرزها مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: در مرز شلمچه اجازه خروج به آنها داده نخواهد شد و تأکید داریم که در این روزها،ی پایانی حتما این اتباع با اجازه خروج و روادید معتبر به مرزها مراجعه کنند.

محمودی بیان کرد: در حال حاضر پایانه شلمچه مشکلی در بر نداشته است و تا امروز بالغ بر 25 هزار نفر از اتباع خارجه از این مرز عبور کردند و پیش‌بینی می‌شود تا روزهای پایانی بیش از 300 هزار تردد توسط اتباع خارجی در این مرز صورت پذیرد که این آمار افزایش 200 درصدی داشته است.

وی با تأکید بر تهیه مجوز معتبر، روادید، ثبت در سامانه سماح و بیمه توسط اتباع، یادآور شد: اتباع زائر با مقررات کشور عراق نیز سعی در انجام یک زیارت خوب را داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اشاره کرد: پیش بینی ما بر این است که نسبت به سال گذشته در تردد اتباع افزایش چشمگیری خواهیم داشت و تا این لحظه به نسبت سال گذشته افزایش 50 درصدی را شاهد بودیم.

محمودی با بیان اینکه مسئولان امر در مرز شلمچه به صورت شبانه روزی آماده انجام امور مربوط به زائران تبعه خارجی هستند، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای سفر مطمئن توسط اتباع فراهم شده است، ضمن اینکه سال گذشته بالغ بر 200 هزار تبعه از مرزهای ایران عبور کردند در سال جاری این تعداد افزایش دو برابری خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای برخی زائران تبعه خارجی از کشور پاکستان به وجود آمده بود، عنوان کرد: در مواردی اندک این اتباع بدون به همراه داشتن ویزا به مرز مراجعه کرده بودند که از خروج آنها از مرز جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به حضور اتباع 6 کشور تا کنون در مرز شلمچه، بیان کرد: کشورهای آذربایجان، افغانستان، پاکستان، روسیه و ترکیه از جمله کشورهایی بودند که از طریق مرز شلمچه به راهپیمایی بزرگ اربعین پیوستند.

نظر شما