سیل‌زدگان گلستان ۵۰۰ خانه جدید تحویل گرفتند

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۵:۰۹:۰۶
کد خبر: ۹۰۹۶۱۳
سیل‌زدگان گلستان ۵۰۰ خانه جدید تحویل گرفتند
بهره‌برداری متمرکز از ۵۰۰ خانه نوساز در مناطق سیل زده استان گلستان امروز چهارشنبه در روستای " قانقرمه" شهرستان آق قلا با حضور علی‌رضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برای بهره‌برداری از این تعداد خانه نوساز در گلستان ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار کم بهره با دوره بازپرداخت طولانی از سوی بانک‌های عامل به سیل زدگان پرداخت شده است.

همچنین در ادامه این مراسم که استاندار گلستان و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی و ساکنان مناطق سیل زده حضور داشتند ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تعمیری با هزینه کرد یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال، یک هزار خانه نوساز از محل ویژه تسهیلات مسکن روستایی با ۲۶۰ میلیارد ریال و اجرای طرح هادی در ۵۹ روستا با بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

تحویل سند مالکیت خانه به دو هزار خانوار روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گلستان از دیگر برنامه های سفر رییس بنیاد مسکن به مناطق سیل زده این استان شمالی است.

یکی از خانه های ساخته شده برای سیل زدگان؛ منزل شهید اراز محمد پقه در روستای چن سولی از توابع شهرستان آق قلا است که تحویل والدین آن شهید والامقام شد.

اراز محمد پقه از شهدای ترکمن و سنی مذهب جمعی سربازان ارتش جمهوری اسلامی تیر ماه ۶۷ در تنگه ابوقریب به شهادت رسید.

طبق گزارش محمدتقی زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ۲۱ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل و رانش زمین در ۵۰۰ نقطه روستایی و چهار شهر آق قلا، گُمیشان، سیمین شهر و گنبدکاووس شناسایی شده که ۱۳ هزار و ۷۰۵ واحد تعمیری و بقیه ساختنی است و عملیات بازسازی دیگر خانه های تخریب شده از سیل همچنان ادامه دارد.

برای شتاب بیشتر در روند تعمیر و نوسازی ساختمان های مسکونی خسارت دیده از سیل گلستان، دو ستاد معین از استان های خراسان رضوی و گیلان به ترتیب در گنبدکاووس و گمیشان مستقر بوده و مشغول ارایه خدمات به مردم هستند.

سیل کم سابقه گلستان که از آخرین روزهای سال ۹۷ آغاز و تا مدتها در این استان شمالی جاری بود خسارات و تلفات سنگینی برجای گذاشت.

نظر شما