رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران:

حجم ترمیم و تملک خانه های تاریخی بیشتر از توان شهرداری است/ خانه شاملو هنوز تملک نشده است

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۰۵:۳۵:۲۴
کد خبر: ۹۱۳۰۲۰
حجم ترمیم و تملک خانه های تاریخی بیشتر از توان شهرداری است/ خانه شاملو هنوز تملک نشده است
محمد جواد حق شناس با بیان اینکه حجم ترمیم و تملک خانه‌های تاریخی بیشتر از توان شهرداری است از عدم تملک و ترمیم خانه منسوب به شاملو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با ترمیم برخی خانه‌های تاریخی در حال تخریب تهران گفت: ترمیم خانه‌های تاریخی روال شتابنده‌ای ندارد و کاری است که به زمان نیاز دارد.

او افزود: طی هفته‌های اخیر شاهد  افتتاح دو خانه تاریخی مینایی و لرزاده بودیم و برای آن‌ها تلاش زیادی شد و مسئولین مربوطه سازمان زیباسازی توانستند این کار را به هفته تهران برسانند. حجم کار بزرگ‌تر از توان مالی و امکانات شهرداری است و کارها آنگونه که باید شایسته پیش نمی‌رود.

حق‌شناس در خصوص آخرین وضعیت خانه شاملو گفت: شاملو خانه مشخصی ندارد. او در چند جا کرج و تهران خانه داشته و جایی به‌طور مشخص خانه شاملو نبوده تا بگوئیم دوره زمانی مشخص در آن زندگی کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با خانه تاریخی که با نام شاملو از آن یاد می‌کنند، گفت: خانه‌ای در خیابان ویلاست که مدتی ایشان در آن زندگی کرده‌اند اما این که این خانه مربوط به اواخر عمرش باشد نیست.

او در پایان گفت: خانه به لحاظ اینکه متعلق به دوره پهلوی بوده که واجد ارزش است و مدتی هم شاملو در آن زندگی می کرده است. این خانه هنوز تملک نشده است و اگر تملک شود بحث ترمیم مطرح خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز