معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

تشکل های کارگری رشد ۶۹ درصدی داشته‌اند

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۹:۴۲:۳۹
کد خبر: ۹۱۵۲۳۵
تشکل های کارگری رشد ۶۹ درصدی داشته‌اند
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم تعداد تشکل های کارگری ۶۹ درصد رشد یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حاتم شاکرمی، در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی که با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم توانستیم رشد تشکل های کارگری را به ۶۹ درصد برسانیم که چنین دستاوردی در طول عمر فعالیت ۴۰ ساله تشکل ها کم سابقه بوده و این امر نشان از اعتقاد وزارت کار به حضور تشکل های کارگری است.

وی افزود: از ۱۳ هزار تشکل کارگری در کشور ۲۲۲  تشکل در استان مرکزی فعال است.

شاکرمی با اشاره به طرح اصلاح قانون شوراها که دغدغه تشکل هاست، افزود: این طرح در کمیسیون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسیده و لازم است که نمایندگان مجلس کمک کنند تا این طرح در صحن مجلس به تصویب برسد.

وی بیان کرد: با تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتاعی، مبنی بر اینکه معاونان وزارت کار نباید نسبت به مسائل کارگری بی تفاوت باشند، مجموعه وزارتخانه هیچ گاه به مسائل کارگری اراک بی تفاوت نبوده و نیست و در کنار خواسته های قانونی کارگران هستیم.

شاکرمی تاکید کرد: برای آذرآب نیز وضعیت را مکرر رصد کردیم و هر ۴۸ ساعت به وزیر کار گزارش ارائه می شد و امیدواریم اتفاقات نسبتا خوبی که برای هپکو رقم خورد برای آذرآب نیز حاصل شود.

نظر شما