رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

میزان جرم در پایتخت کاهش یافته است

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۹:۵۵:۴۳
کد خبر: ۹۲۰۳۳۴
میزان جرم در پایتخت کاهش یافته است
مرحله سی ام از طرح رعد پلیس پیشگیری برگزارشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در خصوص به اجرا در آمدن این مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: به لطف خداوند و با تلاش همکاران مرحله ۳۰ ام طرح رعد از ابتدای هفته جاری توسط همکاران ما در پلیس پیشگیری در سراسر تهران برگزار شد. در مجموع با اجرای ۳۷۶ حکم قضایی موفق به دستگیری ۷۶۷ نفر مالخر،سارق، کیف قاپ، سارق خودرو و مواردی دیگر از این قبیل شدیم، خوشبختاته این مرحله از طرح موفقیت های بیشتری را نسبت به طرح های قبلی در بر داشته است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به این موضوع در مجموع ۲۰ باند سارق متلاشی شده است، اظهار کرد: ۹۷۳۷ قلم از اموال مسروقه کشف شده که شامل لوازم خانه، اتومبیل، دوچرخه و موتور سیکلت می شود،همچنین اقلامی از اسباب و اثاثیه منازل نیز در میان اموال مسروقه وجود دارد.

رحیمی ادامه داد: همچنین ۲۳۱ دستگاه اموال مکشوفه خودرو و موتور سیکلت بوده است. در حال حاضر به ۱۲۰۶ پرونده سرقتی رسیدگی شده است و ۸۵ درصد از اموال کشف شده نیز صاحبانشان شناسایی شده و یا تحویل صاحبان اموال داده شده است.

 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به میزان ارزش مالی اموال مسروقه و تعدا افراد سابقه دار دستگیر شده، گفت: ۱۰ و نیم میلیارد تومان ارزش اموال مسروقه بوده است، در خصوص افراد دستگیر شده نسز باید گفت، از ۷۶۷ نفر دستگیر شده ۳۸۵ نفر دارای سابقه قبلی هستند.

سردار رحیمی بیان کرد: طرح تعقیب محکومین و مجرمین سابقه دار اجرا شده است که در مجموع ۵۶ نفر مجرم تحت تعقیب در این رابطه دستگیر شده اند.

وی در خصوص سلاح های کشف شده در این مرحله از طرح رعد، خاطرنشان کزد: ۸ قبضه سلاح جنگی، ۶۹۳ انواع و اقسام مهمات جنگی و ۳۸ قبضه سلاح سرد کشف شدند.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به برخورد با مبحث کالای قاچاق در این طرح گفت: لازم به ذکر است که گفته شود در این مرحله از طرح رعد به صورت جدی با مبحث کالای قاچاق نیز برخورد شد و ۳۱ نفر مرتبط با امر قاچاق در قالب ۶ باند دستگیر شدند که بالغ بر ۳۲ هزار کالای قاچاق در حدود ارزش ۴ میلیارد تومان ارزش را در اختیار داشتند و همگی کشف و ضبط شد.

رحیمی در پایان نیز با بیان این خبر که میزان وقوع جرم نسبت به سال گذشته و در ۷ ماهه اول سال جاری کاهش یافته است، اظهار کرد: میزان وقوع جرایم ابتدای سال جاری نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت که خوشبختانه در ۷ ماه اول امسال با کاهش ۱ درصد میزان جرم و جنایت در پایتخت مواجه بوده ایم. کاهش میزان‌جرمی‌چیزی نیست جز نتیجه استمرار و با دقت عمل کردن طرح های مختلف که طرح رعد یکی از طرح ها است.

نظر شما