مهم‌ترین اخبار اجتماعی هفته؛

از تصادفات منجر به مرگ موتورسواران تا نقاط بحرانی آبگرفتگی پایتخت، زلزله و قتل عام خانوادگی

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۵:۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۲۰۸۲۹
از تصادفات منجر به مرگ موتورسواران تا نقاط بحرانی آبگرفتگی پایتخت، زلزله و قتل عام خانوادگی
در این گزارش مهم‌ترین اخباری که طی هفته گذشته در رسانه ها منتشر شده است را با هم خواهیم خواند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی هفته‌ای که گذشت اخبار زیادی در حوزه اجتماعی در فضای مجازی منتشر شد که از آن میان می‌توان به هشدار پلیس به راکبان موتورسیکلت، واکنش به چند همسری، برگزاری مجدد دادگاه نجفی، کودک آزاری لاکچری و زلزله اشاره کرد.

 

هشدار هفته؛

40 درصد تصادفات منجر به فوتی متعلق به موتور سواران/ اعلام نقاط بحرانی آبگرفتگی در مترو تهران

رئیس پلیس پایتخت 40 درصد کشته‌های مربوط به تصادفات درون شهری را متعلق به موتور سیکلت‌سواران دانست.

***

علی امام ، مدیر عامل شهرکت بهره‌برداری مترو، در پی آبگرفتگی اخیر با بیان اینکه مترو پایتخت آمادگی لازم برای مقابله با بحران وجود دارد، گفت: چند نقطه آسیب‌پذیر در خطوط 3 و 4 و 6 و 7 مترو وجود دارد. همچنین امکان ورود آب باران در ورودی دوم ایستگاه یک مترو است که تمهیداتی برای آن اندیشیده شده است.

جنجال هفته؛

چندهمسری و واکنش به یک تبلیغ

طی هفته گذشته تبلیغ یک پوستر برای آمادگی خانواده‌ها جهت چند همسری جنجال به پا کرد. محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در واکنش به این امر با بیان این که در حال حاضر اولویت کشور ازدواج جوانان است، گفت: از کسانی که می‌خواهند در خصوص ترویج ازدواج دوم فرهنگ‌سازی یا کمک کنند، خواهش می‌کنم این هزینه را به خیرین ازدواج بدهند تا جوانان کشور که دچار موانع اساسی در امر ازدواج هستند، مشکلات‌شان حل شود.

خبر هفته؛

نجفی دوباره دادگاهی می‌شود

محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران، که به اتهام قتل همسر دوم خود دستگیر شده بود بناست مجدد راهی دادگاه شود. رئیس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با اعلام این خبر گفت: دادگاه محمدعلی نجفی دوباره به صورت علنی برگزار می‌شود.

گزارش هفته؛

کودک آزاری لاکچری چیست؟

انجام سزارین نوزادان در روزهای خاصی از سال که تاریخ آن رند یا خاص است در مواردی افزایش یافته و نوعی کودک آزاری محسوب می‌شود. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره پدیده سزارین نوزادان در روزهای خاص سال گفت: این رفتار که در سال‌های اخیر در برخی خانواده‌های ایرانی دیده می شود نوعی کودک آزاری است که حتی می تواند برای نوزاد مرگ آور باشد و در هیچ جای دنیا نمونه ندارد.

از سوی دیگر ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران، گفت: چاقی، کم خونی، اوتیسم، بیش فعالی و حتی اسکیزوفرنی نیز از مواردی است که در نوزادان زایمان زودرس دیده شده است.

حادثه هفته؛

زلزله در برخی استان های کشور/  قتل عام خانوادگی برای دوست داشته نشدن

زلزله ۴/۴ ریشتری در حومه مرکز استان سمنان و زلزله‌ای به بزرگی 5/4 ریشتر استان هرمزگان را لرزاند.

***

پسر ۱۸ ساله‌ای که تصور می‌کرد والدینش برادر کوچکش را بیشتر از او دوست دارند، در اقدامی جنون‌آمیز تمام اعضای خانواده‌اش را به قتل رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز