جاده‌های میانه باز شد/ بازگشت اکثر مردم به خانه

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۵:۴۷:۴۴
کد خبر: ۹۲۱۲۶۴
جاده‌های میانه که بر اثر زلزله مسدود شده بود با تلاش راهداری و پلیس راه بازگشایی شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تاکنون ۵ نفر بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتری میانه فوت کرده‌اند و 20 نفر هم مجروح شده اند.

کریمی نژاد سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی هم گفت: بر اثر زلزله در ۹ نقطه ریزش کوه در جاده های شهرستان میانه اتفاق افتاده بود که با همکاری راهداری و پلیس راه استان پاکسازی شده و تردد در جاده‌های استان روان و عادی است.

منصوری کارشناس اداره هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: براساس پیش بینی‌ها در سه روز آینده هوا در شهرستان میانه پایدار و بدون بارش خواهد بود.

آذربایجان روی خط لرزش

تا لحظه مخابره خبر ۱۷ پس لرزه دیگر استان آذربایجان‌شرقی را به لرزه درآورد. این پس لرزه‌ها در نیم ساعت اول در ساعت ۲و ۲۰ دقیقه به ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۲۵ دقیقه با بزرگی ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۳۹ دقیقه به بزرگی ۴.۳ ریشتر و ۲ و ۴۳ دقیقه به بزرگی ۲.۸ ریشتر، ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه به بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۴۹ دقیقه به بزرگی ۳ ریشتر، ۲ و ۵۶ دقیقه به بزرگی ۳ و ۹ ریشتر به مرکزیت ترکمنچای آذربایجان‌شرقی وقوع یافته است. از ساعت ۳ بامداد این پس لرزه‌ها همچنان ادامه داشته که بزرگ‌ترین آن به بزرگی ۴.۳ ریشتر در ساعت ۳ و ۲ دقیقه روی داده است. بعد از این پس لرزه، ساعت ۳ و ۷ دقیقه به بزرگی ۳.۳ ریشتر، ۳ و ۱۷ دقیقه با بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۲۹ دقیقه به بزرگی ۳.۷ ریشتر و از درساعات ۲ و ۳۲، ۲ و ۲۶، ۲ و ۲ و ۳۹ و ۲ و ۴۲ همگی به بزرگی ۲.۵ ریشتر پس لرزه‌های روی داده است.

بازگشت مردم به منازل‌شان

این زلزله که در بیشتر مناطق آذربایجان شرقی احساس شد، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود و شهروندان مناطقی که زلزله در آن‌ها احساس شده بود، به پارک‌ها و فضاهای باز پناه برده بودند. اکنون که پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۹ ریشتری میانه نیز رو به کاهش است، بسیاری از مردم که به بیرون از خانه‌ها رفته بودند به تدریج به منازل خود باز می‌گردند.

براساس گزارش‌های رسیده بیشترین خسارات زلزله در ۴ روستا از جمله در روستاهای ورنکش و ورزقان بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز