در گفتگو با سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور مطرح شد:

۷۷۶ دستگاه چادر در میان زلزله زدگان توزیع شده است/ از انتقال کمک‌های مردمی به صورت حضوری و فردی خوددداری کنید

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۰:۲۹:۲۲
کد خبر: ۹۲۱۷۰۹
۷۷۶ دستگاه چادر در میان زلزله زدگان توزیع شده است/ از انتقال کمک‌های مردمی به صورت حضوری و فردی خوددداری کنید
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حال حاضر که در روستای ورنکش قرار داریم شاهد بازدیدهای مستمر ریاست هلال احمر، رئیس سازمان امداد نجات و باقی مسئولین هستیم و خوشبختانه ارزیابی هایی که از بازدیدها صورت گرفته نشان از این موضوع دارد که مردم نسبت به امداد رسانی های انجام شده نیز رضایت نسبی دارند.

حامد سجادی، سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، با بیان این موضوع که شرایط زندگی در مناطق زلزله‌زده به روال عادی خود بازنگشته است، گفت: در حال حاضر با توجه اعلام اتمام عملیات امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده از سوی رئیس سازمان امداد و نجات، شرایط منطقه در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد و همه خانوارهایی که به نوعی نیاز بود در خانه‌های خود قرار نگیرند، در قالب کمپ‌ها و چادرهایی که در اختیارشان قرار گرفته مستقر شده‌اند.

او ادامه داد: در حال حاضر که در روستای ورنکش قرار داریم شاهد بازدیدهای مستمر ریاست هلال احمر، رئیس سازمان امداد نجات و باقی مسئولین هستیم و خوشبختانه ارزیابی‌هایی که از بازدیدها صورت گرفته نشان از این موضوع دارد که مردم نسبت به امداد رسانی های انجام شده نیز رضایت نسبی دارند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به این موضوع که 776 دستگاه چادر در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است، عنوان کرد: 289 دستگاه چادر در روستای ورنکش مستقر شده و دلیل آن میزان آسیب های فراوانی است که در قالب ترک خوردگی خانه‌ها بروز پیدا کرده و مردم نیز به دلیل استرس از وقوع زلزله‌ای دیگر حاضر به بازگشت به خانه‌ها نیستند. به حمدالله مردم در دو کمپ احداث شده مستقر شده‌اند.

سجادی در پاسخ به این سوال که نیازمندی‌های حال حاضر مردم مناطق زلزله‌زده به چه شکلی است، اظهار کرد: نیازمندی به معنایی که در زلزله‌های قبلی داشتیم وجود ندارد، یعنی همچون گذشته با شرایطی روبرو نیستیم که مردم  تمامی وسایل مورد نیازشان از بین رفته باشد و می‌توانند از وسایل و اقلامی که متعلق به خودشان است استفاده کنند اما خب با توجه به این موضوع که فصل سرد سال در پیش است، نیاز برنامه‌ریزی‌های اساسی و صحیحی در این راستا انجام شود.

سجادی افزود: جمعیت هلال‌احمر با تمام توان به یاری این مردم شتافته و در کنار جمعیت هلال احمر نیز باقی ارگان ها و سازمان هایی که مسئول هستند حتما پای کار خواهند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در پاسخ به این سوال که وضعیت جوی مناطق زلزله زده در چه شرایطی قرار دارد، تصریح کرد: در ساعات روشنایی روز آب و هوا تقریبا متعدل است اما با شب‌های سردی مواجه ایم که باید فرکی اساسی در این خصوص شود.

سجادی در خصوص این موضوع که آیا به تعداد کشته‌ها و یا مصدومین افزوده شده است، گفت: خوسبختانه تا به این لحظه به تعداد کشته‌ها و مصدومین افزوده نشده و آخرین آمار در این خصوص 5 کشته و 584 مصدوم است.

وی در پایان در خصوص کمک های ارسالی مردم و نحوه ارسال آن به مناطق زلزله زده نیز، خاطرنشان کرد: شماره هایی که از سوی دولت در این خصوص اعلام می شود معتبرترین راه برای انتقال کمک به مناطق زلزله است، بهتر است مردم کمک های خود را در اختیار سازمان های امدادی معتبر همچون جمعیت هلال احمر و باقی سازمان ها و ارگان های مورد تایید قرار دهند و تا حد امکان از انتقال به صورت حضوری و فردی خود داری کنند، چون زمانی که به صورت فردی این کمک ها به مناطق زلزله منتقل شود شاهد نوعی بی مدیریتی و بی نظمی خواهیم بود.

نظر شما