مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان:

اگر بنای ازدواج درست باشد، مشکلات آینده به حداقل می‌رسد

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۴:۰۲:۵۰
کد خبر: ۹۲۲۴۵۳
اگر بنای ازدواج درست باشد، مشکلات آینده به حداقل می‌رسد
اعظم کریمی رویکرد ما تمرکز بر مشاوره پیش از ازدواج است زیرا معتقدیم اگر بنای ازدواج را درست باشد، مشکلات آینده به حداقل خواهد رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با حضور مدیر کل دفتر  برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اولین مراکز تخصصی مشاوره ی ازدواج و خانواده چهار محال و بختیاری افتتاح شد.

در سفر مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی  وزارت ورزش  و جوانان به چهار محال و بختیاری اولین مراکز تخصصی مشاوره ی ازدواج و خانواده ی این استان افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

شامگاه شنبه با حضور اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اولین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده ی استان چهار محال و بختیاری در شهر کرد با نام "بام ایران "به مدیریت دکتر محمد ربیعی آغاز به کار کرد.

این مرکز با همکاری ٢ روانشناس ، ٢ مشاور خانواده و ازدواج و ١ مشاو دینی  و ١ روانسنج از این پس به مشاوره تخصصی در زمینه ی ازدواج و خانواده اولین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده استان چهار محال و بختیاری در سال ٩٨ موفق به اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان شده و مجوز خود را به طور مشترک از وزارت ورزش وجوانان و سازمان نظام مشاوره و روانشناسی ایران دریافت کرده است

همچنین شامگاه شنبه با حضور  مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان مرکز دیگری با عنوان "راه نو" به مدیریت دکتر سید کمال صولتی در این استان افتتاح شد این مرکز نیز با همکاری ٢ روانشناس، ٢ مشاور خانواده و ازدواج ، ١مشاور دینی و ١ روانسنج به ارائه خدمات تخصصی  در زمینه ی ازدواج و خانواده می پردازد.

همچنین اعظم کریمی در نشست صمیمانه با مدیران و همکاران این مراکز ضمن ابراز خرسندی از آغاز رسمی فعالیت  اولین مراکز تخصصی در این استان ابراز امیدواری کرد، و گفت: با ظرفیت های مناسبی که در این منطقه فراهم است شاهد ارائه ی خدمات تخصصی به مردم و فرهنگ سازی برای مراجعه به مراکز مشاوره پیش از ازدواج باشیم.

وی همچنین حضور چهره های نام آشنا و شخصیت های علمی برجسته ی استان را در این مراکز مغتنم شمرد و ابراز امیدواری کرد: می‌توان از ظرفیت های این مراکز در جهتافزایش آمار ازدواج آگاهانه و کاهش طلاق بهره برد.

در نشست با سازمان های مردم نهاد مطرح شد: سازمان های مردم نهاد نقش به سزایی در فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه دارند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: سازمان های مردم نهاد و  فعال فرهنگی و اجتماعی نقش به سزایی در فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه و مقابله با رسوم دست و پا گیر و نو ظهور دارند.

اعظم کریمی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، در نشست با دبیران سازمان های مردم نهاد حوزه ی فرهنگی و اجتماعی چهار محال و بختیاری به تشریح برنامه های این دفتر  در استان ها پرداخت و گفت: از طرح های خلاقانه و نو آورانه ی سازمان های مردم نهاد در زمینه ی تولیدات فرهنگی و نیز فرهنگسازی برای ازدواج آگاهانه و  آسان استقبال  می کنیم.

وی افزود :سازمان های مردم نهاد چهار محال بختیاری ظرفیت بسیار خوبی دارند و همکاری مناسبی در برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج داشته اند.

در این نشست همینطور سازمان های مردم نهاد به طرح دیدگاه ها ، مطالبات و پیشنهاد های خود پرداختند در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان و معاون امور جوانان استان به ترسیم وضعیت استان درزمینه ی ازدواج و طلاق پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه ی ازدواج و خانواده تقدیر شد.

 

اعظم کریمی گفت: رویکرد ما تمرکز بر مشاوره پیش از ازدواج است زیرا معتقدیم اگر بنای ازدواج را درست باشد، مشکلات آینده به حداقل خواهد رسید.

او ادامه داد: در حال حاضر شاهد فعالیت بیش از 300 مرکز تخصصی با مجوز از وزارت ورزش و جوانان هستیم.

او در پایان خبر داد: دوره های وحدت رویه، ویژه مراکز مشاوره تخصصی خود را به زودی برگزار خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز