عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

دانشگاه تهران به مکاتبات پاسخ نداده است/ پایان آبان ماه، زمان مقرر برای ارائه طرح ساماندهی دانشگاه تهران

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۷:۲۰:۳۲
کد خبر: ۹۲۲۷۸۵
دانشگاه تهران به مکاتبات پاسخ نداده است/ پایان آبان ماه، زمان مقرر برای ارائه طرح ساماندهی دانشگاه تهران
زهرا نژادبهرام با اشاره به مهلت مقرر دانشگاه تهران برای ارائه طرح جایگزین توسعه دانشگاه تهران از عدم پاسخ این دانشگاه در رابطه با مکاتبات صورت گرفته ، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بیش از دو دهه قبل  مدیران دانشگاه تهران سعی داشتند طرحی اجرا کنند که دانشگاه تهران به شهری دانشگاهی مبدل شود و لازمه آن تملک املاک اطراف این دانشگاه بود؛ طرحی که پس از 20 سال با شکست مواجه شد و شورای عالی معماری و شهرسازی و همچنین دانشگاه تهران را ناچار به عقب‌نشینی کرد. از این رو 6 ماه پیش شورای عالی معماری شهرسازی پایان این طرح را اعلام کرد و بدین ترتیب خانه‌ها و املاک محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران از فریز خارج شد.

طی این مصوبه طرح ساماندهی حوزه پیرامونی دانشگاه تهران با تغییر اساسی رویکرد با هدف جلب حداکثری مشارکت ذینفعان و ذی نفوذان و رعایت چارچوب ظرف 6 ماه باید توسط کمیسیون ماده 5 مورد بررسی قرار بگیرد و دانشگاه تهران مکلف است طرح نهایی را در کمیسیون ماده 5 تا آبان ماه سال جاری مصوب کند که شامل محدوده‌های حریم ثبتی دانشگاه تهران و قسمتی که تملک شده خواهد بود نه بیشتر .

حال در آستانه پایان وقت مقرر هستیم و دانشگاه تهران باید طرح ساماندهی را ارائه کند.

زهرا نژادبهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با ارائه طرح ساماندهی از سوی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تا پایان آبان ماه زمان دارد طرح جایگزین را ارائه کند.

او افزود: شورای اسلامی شهر،  شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه تهران در این رابطه نامه زده‌اند.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر در حال حاضر هیچ پاسخی از سوی دانشگاه ارائه نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز